Sketchbook: 01/30 sketches / bocetos and...finished works - Page 10

Join 500,000+ Artists

Its' free and it takes less than 10 seconds!

Join the #1 Art Workshop - LevelUpJoin Premium Art Workshop

Page 10 of 12 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 LastLast
Results 271 to 300 of 335
    Thanks
    316
    Follows
    0
    Following
    0
    Vas bastante bien Diego. Estan buenos los ultimos updates. Esta bueno la variedad que logras al crear todos esos rostros y al variar el estilo. El de Naruto tiene bien ese detalle de las sombras de las hojas y del pattern usado tambien. De pronto puedes usar diferentes para destacar differentes materiales como si fueran texturas.

Con respecto a tus trabajos terminados, creo que lo podrias hacer es un ponerte una meta, de terminar algo simple una vez a la semana o una vez al mez. Y empieza con algo simple y que te interese, creo que a veces el problema es que uno no tiene la paciencia para pasar en lo mismo, pero cuando es algo que de verdad quieres terminar, existe esa motivacion y hay la paciencia. Por ejemplo, trabajos para concursos o hacerle algun trabajo para un amigo, algo en esas maneras. Es como tu trabajo de Deep, que veniste con tan buenos disenos y es algo que gracias que se dio el concurso te motivaste a hacer. Es solo un comentario personal, espero que ayude en algo.

-----------------------------------------------------------------------

Hey diego, I like what you are doing in your last updates. Nice variation in your heads and faces, also in style. The Naruto one has that nice touch of the leaves shadows on the characters and good used of the pattern. Maybe you can use different ones to distinguish different materials, sort of a texture perhaps.

About your finished works, a suggestion will be of setting a goal to yourself of getting one finished once per week or just once per month. And start with something simple and that interests you, sometimes the problem of a finished piece is having the patience of putting long hours into it. It is easier to do that when you have a strong motivation to get it done, then you can put the extra effort into it. For example, getting into contests or doing stuff as gift for friends, something along those lines. Is like your work in DEEP, the contest gave you a good reason and motivation to come up with those nice designs and ideas. This is just a personal opinion, so I hope it helps somehow.

SKETCHBOOK SUPPORTGROUP #48
    Maestro Andres | CouchPotato | Mono2k5 | Sawa | 0shade0

"The aim of figure drawing is never to copy the model but to analyze it." - sfa
    Reply With Quote Reply With Quote  

2. Hide this ad by registering as a member
    Thanks
    152
    Follows
    0
    Following
    0
    Kakashi! I just got my daughter a stuffed toy Kakashi, and she's even gotten me reading the Manga. I'm past the chunin exams and we've just met Sasuke's brother for the first time.

Nice work as usual on the rest. Still not as finished as I'd like to see, but more than some others. I've been focusing on finishing and producing several pieces for a portfolio to take with me to the San Diego ComicCon next week, so I can relate to some of the tedious work that goes into refining.

I'd say the current CHoW is a good chance for you to work on finishing something, and I definitely think you should enter in the secondary judging.

(No spanish today - I'm at work taking a break. )

Take a look at my series of in-depth critiques, like this one of Salvador Dali's hidden portrait of Lincoln.

Scott's Sketchbook: Check out my sketchbook. Will swap C&Cs.

Thanks
    176
    Follows
    0
    Following
    0
    Maestro Andres:muchas gracias Andres. es una buena idea lo que decis acerca de usar las tramas como textura.
    je, es cierto lo de la motivacion. el concurso deep fue bastante divertido.
    es algo en lo que tengo que trabajar, me aburro facilmente cuando se trata de terminar trabajos...que desastre! jaja. te agradezco los consejos!
    gracias por pasar

scottmcd:haha great gift! good to hear you share with your daugther. it must be a nice thing share about comics and art with your childs,no?

thanks. yeah...i need to do more finished stuff. finish things is somenthing pretty hard to me...good luck with the convention!

as a matter of fact i did a quick sketches for that chow before went canceled...anyway.

no spanish! ah well..next time perhaps!
    thanks for stop by

well, some sketches and trying some digital "inks"...

Maestro Andres:thanks Ndres.is agood idea to use the patterns as textures. he,is true what you say about motivation. the deep challenge was pretty fun. i have to work on that, i get bored easily when i have to finish works...what a mess! haha. i apreciate the advice!
    thanks for stop by

scottmcd:jaja gran obsequio! es bueno escuchar que compartes con tu hija. debe ser muy agradable compartir acerca de los comics y el arte con los hijos,no?

gracias. si...tengo que hacer mas trabajos terminados. finalizar cosas es algo bastante complicado para mi...buena suerte en la convencion!

de hecho hice un pequeño bocetopara ese chow antes de que fuera cancelado...en fin.

sin español! ah bueno...la proxima vez quiza!
    gracias por pasar

bueno, algunos bocetos e intentando algunos entintados digitales...

Name:  i87.jpg
Views: 783
Size:  97.0 KB

Name:  i92.jpg
Views: 767
Size:  119.9 KB

Name:  i106.jpg
Views: 780
Size:  135.5 KB

Name:  chow 118 rogue bocetos.jpg
Views: 762
Size:  151.4 KB
    canceled chow,i wanted to make a rogue thief
    thanks for watching and c&c are welcome

Thanks
    51
    Follows
    0
    Following
    0
    Che, es increíble lo que mejoraste. Sobre todo porque ya eras muy bueno antes.
    Creo que ganaste mucha fluídez en las figuras, y un estilo de blanco y negro que es verdaderamente envidiable.
    Conseguiste trabajar profesionalmente?

Thanks
    176
    Follows
    0
    Following
    0
    lennon:muchas gracias! es gratificante escuachar ese tipo de observaciones. uno en solitario no puede dar cuenta exacta de cuanto cambia, siempre se busca mejorar mas y es bueno pensar que algo se esta haciendo bien asi que gracias por la apreciacion.
    no estoy trabajando profesionalmente (al menos no en comics). tampoco he intentado contactar editorial alguna.deberia realizar una historieta completa y presentarla. pero no se, no me siento muy conforme con mis conocimientos aun.probablemente sea mejor hacer que teorizar,no?...bah ya estoy haciendo un monologo! jaja. gracias lennon por pasar y por tu comentario.

mas bocetos!...

more sketches!...

Name:  i105.jpg
Views: 742
Size:  154.0 KB

Name:  i112 copia.jpg
Views: 735
Size:  139.0 KB

Name:  i113.jpg
Views: 729
Size:  187.6 KB

Name:  i114.jpg
Views: 721
Size:  121.7 KB

Thanks
    176
    Follows
    0
    Following
    0
    some sketches:

algunos bocetos:

Name:  oc16.jpg
Views: 718
Size:  231.2 KB

Name:  oc17 jpg.jpg
Views: 721
Size:  214.7 KB

Name:  i123.jpg
Views: 697
Size:  136.5 KB

Name:  i124 copia.jpg
Views: 691
Size:  170.7 KB

Name:  i125 copia.jpg
Views: 704
Size:  230.5 KB

Thanks
    194
    Follows
    0
    Following
    0
    Que buenos bocetos che, las cabezas de la segunda hoja estan buenisimos. Lo interesante de dibujar cabezas es que siempre te dan un preview de la fisonomia y caracter de un posible personaje.
    Bueno che, segui asi y me gustaria ver algunos trabajos terminados tuyos, tenes todo el potencial asi que metele para adelante sin miedo.

Saludos de diego a diego

Thanks
    148
    Follows
    0
    Following
    0
    "Trabajo terminado" es algo subjetivo a fin de cuentas .

Muy buenos los bocetos como ha sido costumbre, yo diria que si necesitas algunos trabajos mas pulidos o comenzar a hacer paginas de comics, pues lánzate de una como se dice por aqui, que potencial hay bastante. La aplicación también es aprendizaje de todas maneras.

Saludos.

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Estoy de acuerdo con Renegade89: hay mucho potencial. Comics o ilustraciones de escenas de cada dias te saldrian fenomenales. A trabajar que quiero ver más!

I agree with Rebegade89: there is a lot of potential. Comics or everydays' scnes illustrations could be perfect for you. Keep working, I wanna see more!

Anjin
    della Citta' Eterna
    "un marinaio non prega per il tempo buono... impara a navigare"
    - Anjin Art Website - - Sketchbook - - Anjin Art Blog -

Thanks
    339
    Follows
    0
    Following
    0
    You've been busy since my absense! Everything still is amazing and I can't get over it. How have you been man? 3 months of art is a long time for me to go back and catch up on, so yeah...I'll just try to stay current with what you have now.

Thanks
    1,119
    Follows
    0
    Following
    0
    Hey DIMAGYAN! What an excellent SB, it's been a pleasure and an inspiration to browse through I really loved your Deep work, the character designs were especially amazing!

The diversity in your faces are a true beauty. Your line is so confident. I also like your semi-realism style you've got going on sometimes. Seems like your anatomy is spot on!

I could keep on the asspatting, but I think my point has come through. Keep up the sweet work

sketchbook / sketchblog / deviantart / facebook / twitter / e-mail

"assiduus usus uni rei deditus et ingenium et artem saepe vincit" - cicero

Thanks
    176
    Follows
    0
    Following
    0
    Diego:je si, somos tocayos con un nombre bastante usado por estos lares...
    muchas gracias! estoy totalmente de acuerdo con tu apreciación respecto a las cabezas, quiza lo mas interesante justamente sea esas sutilizas que generan el caracter del personaje y su aspecto general como bien decias. en general me divierte mucho tratar de pensar diferentes tipos de cabezas y rostros,creo que es algo a tener siempre en cuenta a la hora de crear personajes(al menos para mi).

muchas gracias por el recordatorio y el animo! tengo que empezar a terminar los laburos, ni bien tenga algo lo subire.

saludos

Renegade89:es verdad lo referente a finalizado...creo que es algo que uno sabe cuando ve el trabajo en cuestion.

totalmente de acuerdo...hay que hacer. suelo quedarme mucho con la posibilidad. sabias palabras Renegade! muchas gracias por el consejo.

saludos

anjin:muchas gracias! jeje me gustaria realizar comics con situaciones cotidianas. si tengo que trabajar mas, gracias por el recordatorio!

Stark:long time,eh? everything is ok, not as busy as should be but is ok.how have you been? i have to check your sketchbook when you upload something new. three months...you have a lot to check on the forums...starting with "deep" community challenge...was very fun. a great number of entries.

AsaB:hey thanks a lot! im glad you like my work.is nice to hear sometimes that someone enjoy your work so thanks for your kinds words!

anjin:thanks a lot! hehe i would like to make some everyday comics.yes i have to work more, thanks for the advice!

Stark:mucho tiempo,eh? todo esta bien, no tan ocupado como deberia, pero esta bien. como va todo? tengo que revisar tu skecthbook cuando subas algo nuevo. tres meses...tenes mucho para revisar en los foros...empezando con el concurso comunitario "deep"...fue muy divertido.un gran numero de entradas.

AsaB:hey muchas gracias! me alegra que te guste mi trabajo.es agradabale escuchar que a veces alguien disdruta de tu trabajo asi que gracias por tus palabras amables!

okay i have realize that its been a long time since i posted some drawings from my "real paper sb" so....time to change that:

bueno, me me he percatado que paso mucho tiempo desde que subi dibujos de mi "sb de papel real" asi que...tiempo de remediar dicha situacion:

lifedrawings

Name:  es03.jpg
Views: 664
Size:  124.5 KB

Name:  es04.jpg
Views: 656
Size:  217.0 KB

Name:  es08.jpg
Views: 666
Size:  153.8 KB

Name:  es09.jpg
Views: 662
Size:  200.7 KB

Name:  es10.jpg
Views: 648
Size:  117.4 KB

Name:  es11.jpg
Views: 674
Size:  132.1 KB

Name:  es12.jpg
Views: 691
Size:  121.0 KB

Juan Manuel Blanes paintings quick notes(from JMBlanes museum)

Name:  es05.jpg
Views: 645
Size:  122.6 KB

Name:  es06.jpg
Views: 638
Size:  134.2 KB

sketches(some are bit old)

Name:  es01.jpg
Views: 640
Size:  131.5 KB

Name:  es02.jpg
Views: 651
Size:  235.7 KB
    this was a very frustating session!
    (the eyes on the top of the page are from a Natalie Portman pictures)

Name:  es07.jpg
Views: 638
Size:  224.2 KB

Name:  es13.jpg
Views: 628
Size:  170.1 KB

Name:  es14.jpg
Views: 631
Size:  239.2 KB

Last edited by DIMAGYAN; August 9th, 2008 at 01:40 AM.

14. The Following User Says Thank You to DIMAGYAN For This Useful Post:

Thanks
    176
    Follows
    0
    Following
    0
    sketches for chow 122 red sonja.
    im not too familiar with the character, so i made a couple of sketches trying to feel it. i has to do more research...

bocetos para el chow 122 red sonja.
    no estoy muy familiarizado con el personaje, asi que hize un par de bocetos tratando de sentirlo. tengo que investigar mas...

Name:  red sonja 1.jpg
Views: 619
Size:  103.9 KB

Name:  red sonja 1 b.jpg
Views: 617
Size:  129.6 KB

Name:  red sonja 2.jpg
Views: 606
Size:  117.8 KB

Name:  red sonja 3.jpg
Views: 613
Size:  163.3 KB

Last edited by DIMAGYAN; August 12th, 2008 at 12:43 AM.

Thanks
    194
    Follows
    0
    Following
    0
    Hey man, great sketches, love the third one. Keep it up the great work.

Thanks
    907
    Follows
    0
    Following
    0
    La verdad q muy bueno todo este ultimo material, muy inspirador

Me voy a pasar mucho mas seguido por aca

Un Saludo!

"The superior man is distressed by the limitations of his ability; he is not distressed by the fact that men do not recognize the ability that he has."

My BLOG

Thanks
    4
    Follows
    0
    Following
    0
    Nice sketches, and great poses!

Thanks
    316
    Follows
    0
    Following
    0
    Diego, me gusta como estas desarrollando los bosquejos para el CHOW. Estoy tambien de acuerdo, que el tercer boceto es el mejor hasta ahora. Solo leyendo la descripcion en wikipedia, se nota que es un personaje algo complicado e interesante que merece hacer mas investigacion al respecto. Espero ver como lo desarrollas para el poll.

En otra nota, algo que note bien interesante fueron tus bosquejos sobre diferentes tipos de ojos. Es algo que ahora me aclara mas un comentario que me diste anteriormente. Sigue adelante con esos. Saludos.

------------------------------------------------------------------
    Hey Diego, I like how you are developing your sketches for this week's CHOW. I also agree that the third one is the best one so far. Reading the character description on wikipedia, the character seems a bit complicated and interesinting, worth of further research. Hope to see how you developed it further for the poll.

On a side note, I find it very interesting and instructional your explorations of different types of eyes. That is something that makes one of your previous comments a bit more clear. Keep up with those! Cheers.

Thanks
    135
    Follows
    0
    Following
    0

Thanks
    5
    Follows
    0
    Following
    0
    freaking awesome, there's so much good stuff. So much diversity. an inspiration.

Thanks
    176
    Follows
    0
    Following
    0
    Diego:hey, thanks a lot! cheers

Bushido:thanks a lot! glad you liked those posts.thanks for stop by.cheers

iansnyder:thanks!

Maestro Andres:hey Andres. thanks a lot!, glad you lfind useful the eyes sketches. yes i need to keep doing that kind of studies but i don't have the patience! haha. cheers

maxetormer:thanks a lot!

smrtbob:thanks a lot! glad you like the diversity, i enjoy trying diferent things with my drawings.

chow 122 finished (yes i finished something....finally!)and chow 123 unfinished(too much work and dead computer)...

Diego:que tal Diego?, muchas gracias! saludos

Bushido::muchas gracias! me alegra que te gustaran los ultimos posts. gracias por pasar. saludos

iansnyder:gracias!

Maestro Andres:hola Andres. muchas gracias!, me alegra que te fuera util los bocetos que hize de ojos. tengo que seguir con esos tipos de estudios pero no tengo la paciencia! jaja. saludos

maxetormer:muchas gracias!

smrtbob:muchas gracias! me alegra que te gustara la diversidad, disfruto probando diferentes cosas con mis dibujos.

chow 122 terminado(si termine algo...finalmente!) y cho123 sin terminar(mucho trabajo y computadora fuera de servicio)...

Name:  chow#122_dimagyan.jpg
Views: 554
Size:  215.4 KB

Name:  bloodmoonmonk1.jpg
Views: 530
Size:  127.8 KB

Name:  bloodmoonmonk2.jpg
Views: 529
Size:  93.7 KB

Name:  bloodmoonmonk3.jpg
Views: 516
Size:  119.7 KB

Name:  bloodmoonmonk4 copia.jpg
Views: 528
Size:  126.2 KB

Name:  bloodmoonmonk4 a copia.jpg
Views: 526
Size:  185.5 KB

Thanks
    176
    Follows
    0
    Following
    0
    a couple of birthday cards for a friends, very quick sketches so you probably see many mistakes...but i don't want to upload only the things i do well so...

un par de tarjetas de cumpleaños para unos amigos, bocetos rapidos por lo que es probable veran bastantes errores...pero no quiero subir solo lo que hago bien asi que...

Name:  batichicacumpleaños 72.jpg
Views: 629
Size:  217.0 KB

Name:  leiacumpleaños 72.jpg
Views: 500
Size:  119.0 KB

Thanks
    316
    Follows
    0
    Following
    0
    Hey Dimagyan, es bueno ver ya por fin algo terminado. Eso es bueno para seguir mejorando y no esta nada mal el Sonja que pintaste. Muy buena pose y color en ese.
    Si hay algo en lo que podrias fijarte un poco mas en los trabajos futuros es en usar un poco mas de texturas, hay un poco de eso en la espada pero agrengando un poco mas ayudara para distinguir mejor los materiales. Algo que sirve de ayuda al agregar texturas es en pensar en la historia de todo material, sobre por que normalmente al material le sucede a diario, como la espada que va a tener ranuras por las batallas, a igual de la piel de Sonja, que podria tener varias cicatrices y heridas de batallas pasadas. Es un poco de "nitpicking" pero capaz sea de ayuda.

Y los sketches siguen siendo deliciosos, muy buenos gestos. Sigue adelante con los Chows y voy a ver si tambien me pongo a participar en esos. Ultimamente han tenido muy buenos temas.

----------------------------------
    Hey Dimagyan is good too see some finished pieces from you. That's a good thing for continue improving and digging a lot the last Sonja. Perhaps for future works you could work more on your textures and add more of those to distinguish better the material. A tip that helps for that is to think on what each material goes through, like the sword will have scratches from the constanting clashing in battles, and like that, the skin of the warrior could have some scars and wounds from battles showing her harsh lifestyle. This is a little of nitpicking, but could be of help for your future pieces.

As always, the sketches are looking very good, very nice gestures. Keep up with those Chows pieces, lately the topics have been great.

Last edited by Maestro Andres; September 15th, 2008 at 08:03 PM.

Thanks
    194
    Follows
    0
    Following
    0
    Excelentes las tarjetas che...muy buenos laburos la verdad. El chow me encanta pero sin ofenderte, me gusto mucho mas el boceto que el trabajo terminado, por como lo veo es como si la figura y el fondo no correspondieran, los colores estan medio apagados en ella. Bueno, igual, muy lindo laburo.

Segui asi che, que vas mejorando a lo loco.

Saludos

Thanks
    9
    Follows
    0
    Following
    0
    Looking good, especially like the pencil sketches, though I just wish I had my own Hyper Super Sword of Destiny

Sketchbook

My Website

A daily update on Art, Illustration and Design

Thanks
    410
    Follows
    0
    Following
    0
    beautiful sketches, Dimagyan! I've seen you post around here but this is the first time I've been to your SB.

I love your woman's faces.

Thanks
    176
    Follows
    0
    Following
    0
    Maestro Andres:gracias Andres. un buen consejo has dado. trate de poner algo de textura en la espada, incluso tambien en el resto de las partes metalicas pero me limite solo a lo inorganico olvidandome por completo del cuerpo de sonja. lo tendre en mente para el futuro. muchas gracias!...es verdad han habido buenos temas ultimamente en chow, deberias intentar alguna semana. gracias por pasar y por la critica!

Diego:gracias Diego. no me ofendo en lo absoluto, me agradan las opiniones sinceras. es bueno recinir tanto aliento como criticas, todo es necesario asi cuando comentes sobre mi trabajo no tengas ningun reparo en decir lo que pensas. je si, a mi tambien me gusta mas el boceto. fue la primera vez que completo una "ilustracion" no tengo experiencia en el tema pintura. che, me interesa saber porque te parece que el fondo y la figura no estan emparentados. trate de desenfocar un poco el fondo, pero no se si te referis a eso, los colores o el tipo de marcas que aplique. en cualquier caso si tenes tiempo y ganas, bienvenidas tus observaciones. gracias por la critica y por pasar.

saludos

Seaport:thanks. haha yeah, i wish the same!.thanks for stop by

Dizon:thanks, glad you like my women heads. well im a bit low profile in the forums, and i post once in a while. so thanks for stop by

ok, no spanish today(laziness/sleep ), next time will be!

long time without posting in here, problems with my computer and busy with work.
    so, a couple of sketches and chow works

Name:  i127 copia.jpg
Views: 229
Size:  116.9 KB

Name:  chow124.jpg
Views: 222
Size:  159.7 KB

Name:  sheherazade skethes.jpg
Views: 221
Size:  447.4 KB

Name:  chow 126 copia.jpg
Views: 223
Size:  151.0 KB

Name:  chow 126 tinta color3 claro.jpg
Views: 218
Size:  260.8 KB

Name:  chow 126 2b.jpg
Views: 227
Size:  179.9 KB
    alternative version of chow 126

Thanks
    176
    Follows
    0
    Following
    0
    an open source sketch done with gimp on ubuntu hardy heron...i need to tweak the stylus pressure curve a bit more...almost there. sorry for the partisan information its just im happy after some days of configuration and reads ha.

un boceto de codigo libre hecho con gimp en ubuntu hardy heron...necesito hacer un par de ajustes a la curva de presion del lapiz...casi esta.perdon por la informacion panfletaria es solo que estoy contento despues de varios dias de configuracion y lecturas ja.

Name:  GIMPubuntu.jpg
Views: 460
Size:  53.6 KB

Thanks
    3,772
    Follows
    0
    Following
    0
    Beautiful line work! Your sketches have a lot of dynamism! I even prefer them to your final paintings...

Sketchbook :: Blog :: Gorilla Artfare :: Prints :: my Etsy
    koppa says:
    i could kick an eggs ass if i wanted to

Thanks
    463
    Follows
    0
    Following
    0
    hey como esta DIMAGYAN?! long time no see you here
    always amazing line, i think same Clochette for now but you are in good way for that too i think

Thanks
    176
    Follows
    0
    Following
    0
    Clochette:thanks! yes, my paintings are pretty bad...im more a drawer i guess. this is somenthing i have to work on.thanks for stop by

Towarlock:je suis bien, merci!(ok, that the french i now, with the help of a translator ) thanks! yeah, i agree with both of you...painting is somenthing elusive to me.i need to work more.thanks for stop by

ok..for a change, some comic pages! (finally!) the script is not mine, is an adaptation of short story for a magazine here in montevideo.
    lots of things i don't like of the final result, but the important thing to me at this moment is the process(eventually the final result need to be good, of course)
    anyway, the two pages plus the same pages without the text and a couple of sketches:

Clochette:gracias! si, mis pinturas son bastante malas...soy mas un dibujante supongo.esto es lago en lo que necesito trabajar mas.gracias por pasar.

Towarlock:estoy bien,gracias! estoy de acuerdo con ambos...pintar es algo infranqueable para mi.tengo que trabajar mas.gracias por pasar

muy bien...para variar, unas paginas de comics!(finalmente!) el guion no es mio, es una adaptacion de un cuento para una revista aca en montevideo.
    muchas cosas que no me agradan del resultado final, pero lo importante para mi en este momento es el proceso(eventualmente el resultado final tiene que ser bueno, por supuesto)

de cualquier forma, las dos paginas mas las mismas pero sin texto y un par de bocetos:

Name:  pag1loque color copia72 dial.jpg
Views: 1053
Size:  230.2 KB

Name:  pag1loque color copia72.jpg
Views: 1045
Size:  111.4 KB

Name:  pag2loque color copia72.jpg
Views: 1039
Size:  232.3 KB

Name:  pag2loque color 300 cambios72 sd.jpg
Views: 1028
Size:  120.8 KB

Name:  pintura practica.jpg
Views: 1029
Size:  39.2 KB

Name:  habitacion.jpg
Views: 1016
Size:  105.0 KB

Name:  habitacion2 72.jpg
Views: 1011
Size:  73.8 KB

Last edited by DIMAGYAN; December 9th, 2008 at 04:14 PM.

Page 10 of 12 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 LastLast

Members who have read this thread: 1

Bookmarks