Page 1 of 5 1 2 3 4 5 LastLast
Results 1 to 15 of 73
  1. #1
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    germany
    Posts
    131
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Chief's struggle with art

    hi guys.

    after watching Bob Kato's DVDs i decided to start a series of head paintings. First monochromatic, then color.
    I made 65 monochromatic paintings in 4 weeks, and began with color some days ago. so here are a few of my better pieces.

    I enrolled in Rebecca Kimmels Anatomy Workshop over at CGTalk, so i will add drawings in october.

    Hope you'll like my exercises

    Sin City portraits (each about one hour)
    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    self portraits (mirror) each about 2 to 3 hours, some lines are too strong

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    first colour studies, each about 1 hour, except last one

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    there are a lot more, but these are the better ones.

    i'm going to do some more head studies from photographs, then i'll make up some.

    thx for your attention


  2. Hide this ad by registering as a member
  3. #2
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Where do you live ?
    Posts
    386
    Thanks
    0
    Thanked 5 Times in 4 Posts

    Oi: ....

    Damn.. Damn damn DAMN... I am very impressed, heh that I, ah, Im verging on speachless those are awsome. I guess doing 65 heads in a week would help out, that is truely amazing. The only coment I guess is on jessica alba's face. Her upper lip looks a little too large and flat. But I am dumbfounded Please do more.

    sly

  4. #3
    Join Date
    Aug 2005
    Posts
    421
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    very nice renderings. cant wait to see your coming sketches.

    Woodruff

  5. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Berlin
    Posts
    373
    Thanks
    0
    Thanked 8 Times in 4 Posts
    Wow El Chief your stuff is now no much better and u improved yourself in the last mouths a lot. I would say try to use more harder brushes.

    But e.g. Bruce Willis looks a bit out of proportion.

    Henrik

  6. #5
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Saskanada
    Posts
    1,397
    Thanks
    24
    Thanked 41 Times in 27 Posts
    these are looking very good, keep it up

  7. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    nyc
    Posts
    4,392
    Thanks
    0
    Thanked 52 Times in 44 Posts
    the second colored one is really cool.. keep up the great work
    Mainloop- man i must be dyslexic.. cuz i thought you asked how many people are on lsd

    SketchBook
    http://www.conceptart.org/forums/sho...d.php?t=237554

  8. #7
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    germany
    Posts
    131
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    @sly
    thx. hell yeah, if i could do 65 in a week i would save myself a bunch of time

    @Azeira
    thx. i hope the workshop will wipe out my poor anatomy knowledge.

    @skureal
    thx. i thought about harder brushes and i have to try them soon. right now i'm using the airbrush-opacity-flow (hope that's right).
    besides: i like your drawings / way of shading.

    @arghmisfit
    thx

    @vigostar
    thx

    next...about 2 hours

    Chief's struggle with art

  9. #8
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    germany
    Posts
    131
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    another one...

    Chief's struggle with art

  10. #9
    Join Date
    Jul 2005
    Posts
    125
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    i like your execution. i just wished the material wasn't so recognizable and there was more going on other than just portraits. i'd suggest, taking your own photos and expanding the subject matter to incude studies on materials, backgrounds, for example. your handling of light/translucency is excellent.
    aq

  11. #10
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    germany
    Posts
    131
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    hi folks. i forgot to post these two latest portraits. The anatomy workshop is really time consuming, so i will start my drawings in middle of november.

    @antquin
    thx. i'll try to do different things in the future, but for now, anatomy and the human figure gets my full attention.

    Chief's struggle with art
    Chief's struggle with art

  12. #11
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    a shack near boston
    Posts
    138
    Thanks
    0
    Thanked 3 Times in 2 Posts
    wow these portraits are dope
    values are straight on
    wanna see more of these-dq

  13. #12
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    germany
    Posts
    131
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    @daqu
    thx.

    well, the CGTalk workshop is over, and here are some results (did'em all with graphite on paper):

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

  14. #13
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    germany
    Posts
    131
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    and some more...

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art

    Chief's struggle with art


    Chief's struggle with art

  15. #14
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    germany
    Posts
    131
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    here is one sketch i did without ref. as you can see, i have to improve the artistic representation a lot. i'd like to go in the direction of cos' or jsweets way of doing their sketches, so if someone has an idea what i could do to improve, just let me know

    Chief's struggle with art

  16. #15
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Germany, Frankfurt
    Posts
    142
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Great great stuff man!

    The anatomy studies look very correct.
    Like them alot.

    I also like the Bratt Pitt one alot.
    How did those Bob Kato dvd's work out for you ? Thought about checking those out.
    Also wish I could have joined that cgtalk workshop, seemed very interesting.

    I'd like to see some more "unfamous" portraits to.

    cheers
    The forest fight for sunlight, that takes root in every tree.
    -genesis

Page 1 of 5 1 2 3 4 5 LastLast

Similar Threads

  1. Art: Master Chief
    By Fovos in forum 3D Art, Sculpture & Toy Art
    Replies: 3
    Last Post: March 19th, 2008, 06:49 AM
  2. Master chief
    By tom5 in forum Art Critique Center
    Replies: 7
    Last Post: October 5th, 2007, 03:01 AM
  3. Halo 3 Chief
    By Baz in forum Art Critique Center
    Replies: 30
    Last Post: September 24th, 2006, 04:03 AM
  4. Art: My take at Master Chief
    By Mad_Lobster in forum Finished Art
    Replies: 2
    Last Post: October 11th, 2002, 11:38 PM

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

Developed Actively by the makers of the Best Amazon Podcast