Denmark, or Sweden or.... Scandinavian UNITE! - Page 34

Join 500,000+ artists on ConceptArt.Org.

Its' free and it takes less than 10 seconds!

Join the #1 Art Workshop - LevelUpJoin Premium Art Workshop

Page 34 of 56 FirstFirst ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... LastLast
Results 991 to 1,020 of 1652
    Thanks
    0
    I always miss stuff like this.

ddd

Reply With Quote Reply With Quote  

2. Hide this ad by registering as a member
    Thanks
    0
    Just nu söker vi folk!

Project Night Terror* är ett ny startat spelutvecklingskollektiv som samlats kring intresset att utveckla spel på vår fritid. Det första spel vi kommer att utveckla är ett turbaserat strategispel med fokus på spel över internet som kommer att utspela sig i en mörk och krigisk värld långt in i framtiden. Vi söker flera personer som vill vara med att utveckla vår spelidé tillsammans med oss. Våra krav är inte att du är proffs inom ditt område utan att du brinner för det du gör och har en vilja att utveckla dina kunskaper. Idag är vi i störst behov av koncept grafiker och personer med olika kunskaper inom 3D, modellering, texturering och animering, men vi söker även fler programmerare.

Vi är idag i ett tidigt stadium av utformandet av spelet så vill du vara med att sätta din prägel på spelet kontakta oss så fort du kan. Vi har en internetbaserad kommunikations- och utvecklingsplattform som redan är uppsatt men vi kommer att satsa på att träffas regelbundet. Därför tycker vi att det är viktigt att du bor i eller i närheten av Stockholm.

Mer information till intresserade grafiker
    Spelprojektet kommer att innebära en stor utmaning för alla typer av grafiker. Målet är att skapa ett eget ”universum” som är mörkt, krigiskt, förfallet, futuristiskt med en liten släng av andra världskriget. Några inspirationskällor är Aliens, Warhammer 40.000 och Bladerunner. Eftersom spelet är turbaserat kommer vi att kunna lägga mycket kraft på modellerna och stämningen med hjälp av olika tekniker.

Mer information till intresserade programmerare
    Målet är att utveckla en egen motor i C#(.NET) med hjälp av managed directX(I framtiden kanske vi går över till XNA). Stora delar i utvecklingen kommer att bestå av att rendera ut modellerna och omgivningar på ett professionellt sätt, hantera olika typer enheter och karaktärer, få enheterna att interagera med omgivningens olika egenskaper och föremål, få spel över Internet att funka smärtfritt och skapa ett en samlingsplats runt spelet.

Är du intresserad och vill ha mer information skicka ett e-mail med lite information om dig själv till: emil.cardell@informationstudio.se

*Arbetsnamn tillsvidare.
    Mer info kommer snart.

Thanks
    59
    it seems there's a lot of swedish people here I'm from Finland so I figured I'd say hi! Any other finns here?

-JJ

Thanks
    12
    Hello everybody... my Internet's up and running again, yay!!!

Anthriel Hey welcome... you know, now when you hang around here we will start write english again mostly just been a lot of swedes and some norwegians and some danes with enough of similarity to write native... and there are some finish people here too

you might find this link fun CA worldmap'

My sketchbook flawed to the max page 5
    Ps:Hope you understand my English.
    Remember my advices taste best with a grain of salt.

Thanks
    59
    Wow! Cheers mate I didn't know a thing like that existed amazing that people living in these extremely remote places visit CA.org

Thanks for the link

-JJ

Thanks
    0
    Tänkte bara snabb kolla. Vi stänger snart portarna. Men det är ingen som är intresserad av att joina projekt night terror. Just nu är det två conceptare med i gänget men vi skulle behöva flera.

Thanks
    0
    asmo: inte för att låta oförskämd, men får man betalt?

Batman gives me warm fuzzies

my sketches

my web

Thanks
    0
    fixx: Inte en oförskämd fråga. Men nej inte som det ser ut idag, men målet med spelet är att den ska generera pengar. Som vi ser det är inte utvecklingstiden speciellt lång och vi kommer förhoppningsvis få ut ett spel så snabbt vi bara kan. Det gänget vi har satt ihop ny ser riktigt bra ut på papper de flesta är utbildade spelutvecklare, vi har en ljud designer, och lite folk som plugga 3D. Så det ser riktigt lovande ut. Vi har redan börjat få in lite concept och kod.

Joinar man får jobba tillammans med några andra conceptare och umgås med ett trevligt gäng utvecklare.

Men jag lovar att komma tillbaks när vi kommer till det stadiet att vi kan betala conceptare. För det kommer att behövas mycket concept grejer om allt går som det ska.

Vet att det är bittert att jobba utan att få betalt. Men i stället för att sitta och rita för sig själv kan du rita för oss. Självklart får du göra vad du vill med de bilderna du ritar.

Ett litet smakprov från en av våra conceptare.
    Länk

Thanks
    32
    Yo.. Lenge siden jeg har vært her inne nå...

Hvordan er stemningen på å ha et sketchmeet i Norge? Jeg kan kanskje stille med et stort, åpent, lyst lokale som ser veldig bra ut for å treffes å skisse og male, og kanskje noen ville gjort noen digipaint-demos... the usual recipe, men nytt sted

Hvis det er interresant, så si ifra! Det kommer ikke til å koste noe i leie for lokalet, så det hadde blitt reise og bo... jeg kan ha et par mennesker i leiligheten min og kan prøve å finne sofaer til fler folk hos andre jeg kjenner...

The catch:
    Lokalet er ikke ledig så lenge... så muligheten er ikke åpen så lenge desverre...
    Men hvis det er interresse, så skal jeg se hvor fort jeg kan hive i sammen noe.

d-C

Thanks
    88
    är det bar-häng i morgon eller? och om vart är det? kram jenna

Thanks
    0
    Quote Originally Posted by jenzi
    är det bar-häng i morgon eller? och om vart är det? kram jenna
    Hmz...just f-n är det månads träff imorgon? Vart när hur?

Thanks
    88
    ja det slog mig &så i dag att det blev ny månad i morgon. vill inte missat för allt i världen!

Thanks
    4
    dCept: sounds a good idea, I'm in if I can get the money for the trip. I hope everyone takes this oppertunity. It's always fun and intresting to meet and draw with new people. Lets hear everyones thoughts. C'mon people, it was a long time since we had a meet like this.

Edit: Damn, is it already time for the next pub-meet. And I who hope to attend this one

Hugs!

Thanks
    0
    Ja, det är nog imorgon... ca 1900 va? Är vi fortfarande på Carmen eller ramlar vi runt lite varstans?

Pennan, du får välan komma ner när du har dina 3 lediga veckor

my sketches

my web

Thanks
    4
    fixx, snackade med min rektor iaf, han tyckte det var en bra idé. Hinner med allt ändå tror jag.

kram

Thanks
    32
    Ingen som hadde hatt lyst på det her? Det er egentlig ikke så nøye hvor mange det blir, i og med at lokalet er gratis foreløpig. Det eneste man evt. kunne tenkt på å bruke penger på hadde vært aktmodell, om man vil det.

d-C

Thanks
    0
    Fan....vilken dålig tajmin jag har. Jobbade till kl 2 i morse somnade vid 4 kanske. Så nu är jag helt jälva död. Annars hade jag dykt upp på Karmen vid 19 tiden. Får köra i december i stället

Thanks
    0
    Jag kommer inte en tum. Busstrafiken är inställd och hela trafiken står helt still in till stan, och runt hela stan. Vi får hoppas på bättre väder till nästa gång!

my sketches

my web

Thanks
    0
    Fixx: så är det när man bor ute i obygden (Stockholm dvs).

D-Cept: Jag är intresserad av en sketchmeet i Oslo. Bör vara på en helg dock, plus att det vore bra om man fick hjälp med boende, ifall det går att ordna?

Asmodie: Jag kunde inte se någon bild på länken du hade där? Bara vitt. Använder Firefox 2 (linux).

Thanks
    0
    Zaph: vänta du bara, snart kommer det ner till dig mwhahaha. Hm, vet du vad jag behöver: ett par starka killar som kan skotta Här finns mat och husrum, det är bara att titta förbi.
    .... Pennan behöver ju nånstans att bo under sin stockholmsvistelse så...

*suck* Så här är det varje år. "Å fan! Det snöa i år igen!!" D'uh, vi bor typ, en timme från polcirkeln. Kan inte ens sno morsans bil för *alla* vägar är tjocksnöade

my sketches

my web

Thanks
    32
    Zaphod: Det er helst sikkert muligheter for å få sove ett eller annet sted. Hadde bare vært kul å fått samlet folk til et litt større treff... og jeg hadde tenkt å ta det en helg uansett... Det er nok da det er lettest å samle folk. Skulle det bli dårlig med plass, så kan man sikkert sove i lokalet også.

More people!

d-C

Thanks
    4
    dCept, du vet att jag är på.
    Zap: kul att du är intresserad, du kan behöva en spark i röven, du måste visa oss vad du håller på med nu förtiden.

Fixx: Har ni fått snö Vad kul, det är det bästa som finns, snöbollskrig, pulka, mula folk osv
    Jag skottar gärna, men jag kommer nog inte ut till dig förrän bussarna fått vinterdäck

Kram kram

Thanks
    32
    Pencilator: Jeg vet Om det ikke blir flere, så kan jo bare du, Zaphod og Björn komme over... prøver å få Slash til å ta en tur nedover også..

d-C

Thanks
    0
    Tja, jag har inte haft tillgång till dator på ett tag nu (virus).
    Vore kul att dra till Oslo, men det beror helt på när och hur min ekonomi ser ut just då. Men räkna in mig preliminärt också!

But I'm le tired...

Lunch's Boiling Stew

Thanks
    32
    Cool! Hadde vært kul med flere også! Hvis det ikke blir nok til miniworkshop, så kan de av dere som har lyst bare komme over og ha en sketch/paint meet uansett... lokalet er der regardless

d-C

Thanks
    0
    dCepT: Låter bra! Behöver veta ett tag i förväg vilken helg det blir bara. Kan du inte fråga lite folk på ArtPlant (Joachim Barrum och Michael Noguchi) om de vill komma och visa lite?

Joachim verkar ju hänga här på forumet iaf.

Thanks
    0
    Skulle vara coolt med ett skissmöte i Oslo. Från imorrn så bor jag ju där så

Jag kan ju höra med några av mina arbetskamrater på Funcom ifall de är intresserade också.

Tyvärr bor jag än så länge i ett kollektiv så det finns inte plats för någon att sova på där... Men jag kommer förhoppnigsvis fixat en egen lägenhet till december...

(DCept... jag tar och hör av mig till dig senare i november så kanske vi kan sätta oss på ett fik och skissa någon helg)

Thanks
    32
    Zaphod: Jeg skal sende de en email og høre om de er interresert! Hadde jo definitivt vært kul å fått de over også!

Al-x: Jeg sendte deg telefonnummeret mitt, ikke sant? Bare å ringe på, så kan vi skisse ja!

Thanks
    35
    Hallå allihop.

Tänkte att denna tråd var tillräckligt random för att ingen skulle ta illa upp om jag ställde några frågor som bara svenskar kan svara på

Var inne och tittade i en lokal konstnärsaffär/glasaffär idag eftersom de har utförsäljning på allt konstnärsrelaterat (40%!). Tänkte att detta kunde vara ett bra tillfälle att prova på oljemålning/akrylmålning eftersom jag inte riktigt vågat tidigare pga bristen av medie/materialkunskap och att det är relativt dyrt. Ska besöka affären imorrn för ett litet inköp (max 5 färger + eventuellt någon tub akrylfärg). Färgerna är av märket W&N Winton som tydligen ska vara rätt kasst men jag vill egentligen bara börja kladda med något billigt. Var köper ni era färger och material och vilka färger rekommenderar ni som går att få tag på i Sverige?

Blev tillräckligt inspirerad för att gå till biblioteket direkt efter affärsbesöket. Läste i en bok om oljemålning som verkade helt ok. Har också läst rätt mycket i Fine arts-delen här (efter jag skrev detta första gången) och de flesta rekommenderar linolja för att tunna ut färgen (eller har jag fått det hela om bakfoten?). Nu finns ju linolja i rå och kokt form, och det bästa verkar vara raffinerad (refined) linolja? Vad är detta, var köper man det billigast och vad använder ni? Är det bäst för mig att använda vanlig lacknafta då torktiden är kortare jämfört med linolja? Vad är turpenoid?

För övrigt så kan det hända att jag beger mig till Stockholm i vinter för att teckna kroki (på kulturhuset) för första gången. Är det något speciellt man bör tänka på?

Last edited by Seer; November 8th, 2006 at 01:23 PM.
    SSG 34
    gadammit it's
    The Selenium Six

..seer..alzorath..bunny..max xiantu..liquidjack..beershite..

Thanks
    32
    Nå kan ikke jeg svare på de sverige-spesifikke spørsmålene, men jeg kan prøve på de som hadde med oljemaling å gjøre.
    Jeg bruker Rembrandt og Old Holland for det meste. Rembrandt er relativt billige farge som fortsatt holder bra kvalitet. Old Holland, Schmincke og de merkene er dyre, men så får man veldig bra kvalitet med de også!

Hvis du først vil legge litt penger på oljemaling, så er det greit å kjøpe seg litt gode pensler også... de billigste svinebust penslene er litt... harde å jobbe med. Jeg liker å male med syntetbust. Har funnet et merke som heter Isabey som jeg liker selv ihvertfall... god "bounce"

Jeg bruker både linolje og turp... terpentinen gjør at malingen tørker litt fortere. Linolje gjør at du sitter med lenger tørketid, men om du ikke har mulighet til å lufte, så er den kanskje å anbefale. Du får litt forskjell i konsistensen på malingen med de to forskjellige mediene også.

d-C

Page 34 of 56 FirstFirst ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... LastLast

Members who have read this thread: 5

Bookmarks