Denmark, or Sweden or.... Scandinavian UNITE! - Page 10
Join the #1 Art Workshop - LevelUpJoin Premium Art Workshop

Page 10 of 56 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... LastLast
Results 271 to 300 of 1653
    Thanks
    12
    Follows
    0
    Following
    0
    Jinji Olsen och jag träffas å tecknar lite då å då och du é ju Malmöbo så har du lust å haka på så se till å pm:a mig eller nåt

My sketchbook flawed to the max page 5
    Ps:Hope you understand my English.
    Remember my advices taste best with a grain of salt.
    Reply With Quote Reply With Quote  

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Tjena GBG folk,
    På lördag hade jag tänkt att gå till beachen efter en lång vecka av luftkonditionerings tätning bläää....men på söndag e jag på om ni e sugna på att ta d då istället, evenutellt kan man köra mini kvällar efter jobbet mitt i veckan oxå... lite mer centralt typ ett cafe i vasastan eller till o med på ett ställe som säljer öl...då gör man ändå inget överdrivet vettigt

/
    stefan

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Hej hej, har precis ramlat hem från en fest. Tänkte bara säga att jag instämmer med stefan, imorgon får nog bli stranden. Tänkte nog dra till näset. Men på söndag låter som en ypperlig idé. Vart skall vi samlas? Hur många är vi? För mig räcker det med två eller tre st, bara det blir en start!

Sedan ang. ett ställe där man säljer öl: Jo, det hade iof varit kul, funderar bara på om det är speciellt "tecknarvänligt". Har lite svårt att se framför mig en grupp med folk som sitter med tecknarblock och dricker öl. Men någon gång skall bli den första. Är det bara en lung atmosfär så hade det nog funkat och kanske kunnat bli riktigt bra.

Stefan, jag PM:ar dig mitt nummer så kan väl vi höras av på Söndag?

Thanks
    4
    Follows
    0
    Following
    0
    Wow, här var det liv och rörelse. Man blir lite smått irriterad på att man bor så långt från gbg.

OLSEN: Kan du döda honom lite från mig också Jag höll på att rinna bort under filmen, tur att effekterna i filmen vägde upp det

Mayasan: Jag var på begravning nere i Malmö, det var synd att jag inte var där så pass länge att jag hunnit träffa Mindflaw och OLSEN.
    Sen av ren olyckshändelse råkade jag snubbla över OLSEN när jag var på bio, världen är bra liten.

Jag är grymt sugen på att få träffa alla människor här
    Lite synd att man inte spontant kan åka ner till gbg en söndag.

Kram på er.

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    I'm Swedish! I signed up on conceptart.org like an hour ago...

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Jag ska döda honom åt dig pencilator. Har redan skickat ut mina lönnmördare.

hej o välkommen ludwig.

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Hallå allihopa.

Jag å Stefan körde en liten tvåmansträff på Röda sten i Söndags. Vädret var helt perfekt, solsken med lite fläktande vindar från havet. Vi satte oss på serveringen med utsikt över Göta älv, snackade och tecknade i ett par timmar. Personalen verkade inte bry sig för mycket och det var ingen som störde oss vad jag kunde märka.

Stefan hade med sig en StarWars II Concept Art-bok som det fanns mycket godis i. Jag satt mest och tecknade saker inspirerade från den boken.

Jag har satt ihop en liten bild med några av dem bilderna jag gjorde. Kanske inte mina bästa verk genom tiderna, men bättre än inget. Stefan får scanna in sina bilder och lägga upp också. Hoppas det inspirerar till träffar i andra delar av landet också!

http://designkliniken.no-ip.com/speed/rsten.jpg

Jag hoppas att det kommer fler till nästa träff. Andreas (Y00n) kommer med största sannorlikhet att följa med. Det var även lite snack om att starta en studiegrupp eller liknade, så kanske man kan få lite bidrag. Pengar som man kan använda åt att ha modell för kroki eller liknande.

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Quote Originally Posted by MayaSan
    Mest undrar jag om inte killen som stoppade Hurri på busshållplatsen på lördagkvällens nattbuss och undrade om det inte var han som kallar sig Hurricane på CA ändå kanske skulle vilja ge sig till känna, nu när vi ändå vet att han lurkar där ute?
    Aye, det är klart att jag ska ge mig tillkänna. Jag heter Johan och har mycket riktigt lurkat omkring här en längre period.

Lite imponerande att jag sådär på fyllan kunde se att det var han.
    Haha, jag antog att det skulle skrivas något om det och nu hittade jag det.

Jag har inte registrerat mig tidigare av den enkla anledningen att jag inte har några bilder att visa upp eftersom
    min hemdator är kraschad. Det har känts onödigt att regga sig utan att visa upp något.
    Som det är nu sitter jag mest på jobbet i Kaknästornet och slösurfar på CA.
    Men nu känner jag mig manad att kliva fram, särskilt i och med att jag fick reda på att ni arrangerar rita-rita-träffar här i Sthlm.

Nu måste jag verkligen lägga ner tid på att försöka sparka igång min dator, nu när jag väl är registrerad ska jag
    banne mig vara det på riktigt också. Min wacom är tillräckligt dammig som den är..

/Johan, med tydliga fanboy-tendenser..

But I'm le tired...

Lunch's Boiling Stew

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    På söndag blir det sketch session på Röda Sten, tar med mig själv och donnan. Sitter bredvid Zaphod och har fått klartecken att han vill med.
    Ska skicka ett PM till Stefan också.

Vi kommer att sitta där runt 14:00 tiden.
    Så om ni är sugna på att komma förbi är ni varmt välkommna.
    Skulle va kul om vi kunde komma igång ett stadigt gäng.

Vi kan mötas upp inne i stan innan ifall folk inte hittar.

Y◦_○N

Thanks
    4
    Follows
    0
    Following
    0
    OLSEN: Vad skulle man göra utan dig och dina små super ninjor

Kul att se så många nya medlemmar
    Och att en av dom skulle vara den ökände lurkern

Zaphod: Kul att du la upp dina teckningar från er träff. Fortsätt med det, så jag vet vad jag missar.

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Ökänd?
    Haha, jaså det har pratats mycket om mitt fylleanfall på hurricane?

But I'm le tired...

Lunch's Boiling Stew

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Några som är sugna på en stockholms träff i augusti?

Jag flyttar till Borås den 1 september så skulle vara kul att ha en träff innan dess. Som jag lovar att inte vara bakfull på så jag blir kvar lite längre än de senaste två.

Thanks
    12
    Follows
    0
    Following
    0
    Lunch: ja ökänd därför du dök ju aldrig upp trots inbjudan från Hurricane att haka på teckna med oss alla dan efter låta em bakfylla stå ivägen jaja se till å fixa datorn nu

Pencilator gäller dig med seså fixa din dator m´Kay

ha det gott folk

My sketchbook flawed to the max page 5
    Ps:Hope you understand my English.
    Remember my advices taste best with a grain of salt.

Thanks
    4
    Follows
    0
    Following
    0
    Lunch: Du får dyka upp nästa gång istället

Mindflaw: It's up and running again. Dags att sätta sig och scanna lite

En träff i augusti skulle vara kul. Vad sägs om andra helgen in i augusti, 13-14?

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Funderar på vad som händer med dagens träff i Gbg. Är det fortfarande Röda Sten som gäller. Lite väl dåligt väder för att sitta ute? Jeje, jag får väl ringa Andreas och hoppas på att den jäveln sätter på sin mobil.

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Hallå där, jag, precis som Niklas, har lurkat omkring under en ganska långt utsträckt tid. Men jag visste inte att det fanns så många svenskar här!

Mitt tilltalsnamn är vanligen Fredrik, då jag också heter så (duh?), men så har jag också ganska många "nicknames", som mestadels kommit av vänskapskretsen. Så som "Kegge", Your_azz, My_azz, Fredda osv.. Listan kan göras lång, men wtf...

Jag har skulpterat i ett ganska långt tag, Det hela började väl runt vid '97 då jag konverterade ett antal Warhammer 40'000 Space Marines, då vart jag också sugen på att skulptera lite också, det blev dock inte av förräns '00 dock.

Så jag säger hallå och hej till alla här!

Last edited by Your_azz; July 17th, 2005 at 06:15 AM.

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Dagens träff i GBG blir på Världskulturmuseet! Vädret gör att Röda Sten inte känns som ett bra alternativ. Vi siktar på att börja kl 13 och sitta i cafeet fram till 17. Känns det bra där så kommer vi nog köra på det stället i fortsättningen när vädet inte är bra. Mycket inspiration omkring en där, ljusa lokaler och stora bord. Plus att det är centralt och bra. Vi snackade sist om att skapa en studiegrupp också, så man kan håva in lite bidrags-cash för lokal/krokisessioner etc. Mer info kommer.

Nu får ni andra som bor annorstäders komma igång också! Söndagar är en perfekt dag för sådant här! Så kör vi en stor träff någonstans om några månader.

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Mindflaw:
    Ja jag hade jävligt gärna kommit till String, men det kom lite väl hastigt och jag har för mig att jag hade annat inplanerat den dagen. Det var väl den helgen som Popaganda var?
    Hursomhelst var jag redan uppbokad.

Men jag ska absolut försöka se till att komma till nästa träff.
    Hur länge satt ni där senast?

But I'm le tired...

Lunch's Boiling Stew

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Your_azz: Hej. Välkommen.

Fan, nu sitter man på jobbet och njuter. Inte. För er som vill ha en lägesrapport (jag har ändå massa tid över till att skriva) så kan jag säga att vi träffades på Världskulturmuseet igår. Det var rätt så schysst där tycker jag. Stort och ljust. Men lite jobbigt med ekot i den stora lokalen. Nästa gång skall vi testa möjligheten att sitta på Chalmers kårhus (då några av oss går där), annars så blir det först efter sommaren då man får sina passerkort. Vi var tre st från början men förstärktes efter ett tag av två till (bla. Stefan, sfjohansson).

Ikväll skall jag posta några av dem teckningarna jag gjorde, de andra som var med får posta sina. Hur går det för alla andra städer? Vi har bestämt att vi skall försöka köra varje Söndag. Känns viktigt att det blir rutin att träffas. Så ni som bor i GBG eller vill komma upp/ner kan kontakta mig eller Andreas (Y00njin). Vi försöker göra så att gruppen inte alltför stor nu i början, så det inte blir ett helt projekt att planera när man skall träffas (jobbigt att hitta plats för 15+ personer varje helg). Än så länge är det inga problem att hänga på, bara trevligt med lite mer folk.

Att fixa en studiegrupp eller liknande ligger fortfarande högt på prioriteringslistan, så vi kan få lite bidrag till att ha krokimodell eller liknande. Kanske man även kan fixa lokal i samma vända, då kan man samlas många fler!

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Hej Zaphod o gänget - roligt att ni kommer igång med regelbundna träffar där nere i Göteborg!!
    Om ni vill ha en riktigt bra kroki-lärare så kan jag fixa ett nummer till Pernilla P åt er. Och då menar jag helt outstanding - hon har undervisat i flera år i Amerikat, där de som bekant har en helt annan nivå på kroki-studierna. Hon bor numera nånstans neråt söderut, så det borde inte vara omöjligt att få henne att hålla en kurs nån helg i Göteborg. Fast hon kostar nog en liten slant - värt varenda öre! Jag har gått två av hennes kurser tillsammans med Leopoldo och vi är båda mycket nöjda och impade av hennes undervisning. Jag skulle heldre lägga 500 kronor och en helg på henne än 100 kroner på en modell nån kväll i veckan. Utan bra lärare sitter man ändå bara och svammlar när det blir kroki!

Träff i augusti i Stockholm låter fint, nån som har speciella önskemål på när? Inte vecka 32 (6-14/8), för då är jag o Leopoldo bortresta!

/Maya

Thanks
    4
    Follows
    0
    Following
    0
    Zaphod: Kul att du håller oss uppdaterade.
    Om ni skulle kunna fixa en kroki kurs över en helg i samband med er tecknarträff så kommer jag ner

MayaSan: Får man följa med?
    Jag vet inte vilket datum som passar. Första helgen i augusti passar inte mig heller.
    Sen börjar skolan nångång 16-17:e tror jag. Men jag är flexibel

Thanks
    25
    Follows
    0
    Following
    0
    Lunch : so we finally meet !!
    hehe, du borde ha kommit till String !

vi får väll mötas nästa gång, hej alla andra nya också, det är bara att hoppa in i alla diskussioner ( sp? )

jag e nog på i augusti!

cheers !

-----------------------------------------------------------
    BJÖRN HURRI | CONCEPT ARTIST & ILLUSTRATOR

MY PORTFOLIO | HURRICANES DAILY DOODLES '12
    MY EXCLUSIVE SKETCHBOOK
    VIKING: BATTLE FOR ASGARD
    TWITTER
    THE OTHER BROTHERS

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    hurricane:
    Ja jag borde ha kommit, men nu är jag reggad här på CA och fit for fight.

Jag ska garanterat försöka komma den här gången, har ni tänkt köra på String nu också?

But I'm le tired...

Lunch's Boiling Stew

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Tjena allihop.

På söndag rullar det igen så fort Zaphod drängat färdigt på sitt lantställe.

Bra tanke ang krokilärare, det är väl framför allt det som vi tänkt att eventuella bidragspengar kommer att gå till. Enkla medel som alla har nöje av.
    Kolla gärna upp vad hon kan tänka sig att ta ut för en helg. Jag betalar gladeligen från egen ficka.

Ang sthlmsträffen, det skulle vara fint om vi kunde spika ett definitivt datum tidigt så man vet hur man skall plannera för framtiden.

Peace out.

Thanks
    4
    Follows
    0
    Following
    0
    Håller med Yoonjin, jag är flexibel och kan nog passa in vilken helg som helst. Men jag tycker om att planera saker

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Japp, jag skall mocka på Fredag och Lördag sedan kommer jag tillbaka på Söndag morgon. Är enormt avundsjuk på Andreas som redan bor på landet och får mocka varje dag, helt gratis .

Kom på att jag har glömt att lägga upp bilderna från förra träffen, som jag lovade. Men jag gör nog det på Söndag/Måndag istället. Vi kan väl diskutera krokilärare etc. på träffen på Söndag? Viktigast är väl att komma igång med något som ger bidrag.

Sedan kort om krokilärare: Jag kan säga att, för min del, så vill jag först veta hur hon lär ut. Genom demonstrationer och undervisning av anatomi, eller om hon pladdrar om sin egna inre ångest och att man "inte behöver kunna anatomi, man måste bara lära sig att se genom den högra hypofysen" osv?

Plus att jag vill se verk som hon har gjort. Krokier eller längre studier. Gärna både och. Jag skulle inte betala för en lärare som inte imponerar på mig, så enkelt är det. Har dåliga erfarenheter av flummlärare i Sverige och själv kunnat jämföra med erfarenhet av lärare utomlands där de verkligen själv kunde visa hur man gjorde. Speciellt ifall flera skall vara med och betala, då känns det viktigt att man kan vara säker på vad man kan förvänta sig. Plus att då kan man kanske planera upp lektioner efter vad folk vill lära sig.

Med det sagt, så måste jag säga att det onekligen låter lovande på din beskrivning, MayaSan. Så ta det inte för negativt det jag skrev ovan. Håller hon måttet så är nog många intresserade.

Ang. träffen på Söndag: kan vi enas om en tid och plats redan nu? Jag måste åka ner till Göttlaborg från Orust, så innan elva-tolv blir svårt för mig. Men runt tolv hade funkat.

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    tjenare Maya, ser att du är här samtidigt som mig. Har tagit en paus i tecknandet men skall strax återgå.

Vi kan väl spika kl 13:00 på söndag. Skall vi sitta på Chalmers???
    Skulle vara trevligt om fler CA människor hade vägarna förbi.

Jag har kollat runt lite och jag såg att folkuniversitetet hjälper till med bidrag och liknande. Jag och Magnus ska kolla upp vilka möjligheter som finns osv. Återkommer senare med mer info.

//Yoon

P.S Zaphod, hoppas du har kul på jobbet ;D

Last edited by Yoonjin; July 22nd, 2005 at 07:54 AM.

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Hej Yoon - I'd love to join, men jag sitter ju i Stockholmia (där det f.ö stormar nåt hemskt just nu, så det gör inget att jag sitter inne på jobbet!)

Ang. Pernilla, kroki-mästarinnan, så kan jag lugna Zaphod med att hon verkligen inte är det minsta flummig! Tvärtom, hon är riktig noga med både anatomi och själva tekniken. Hon har studerat för Vilppu och är utbildad animatör, och då kan man en del om hur kroppar fungerar, minst sagt.
    Den första kursen jag gick för henne så började hon med att säga åt oss att inte rita konturer, absolut inga konturer utan jobba fram rörelsen och volymen i kroppen med kurvor. Oj, det kanske låter lite flummigt ialla fall, men ni som ritat lite kroki kanske fattar... Det gjorde en enorm skillnad för mig ialla fall, jag kommer aldrig rita som jag gjorde förut helt enkelt.
    Hon låter inte gruppen bara rita på som de själva känner för utan går igenom specifika moment och är väldigt hands on - så hoppas att ni gillar att andra ritar på era skisser...

Nå, hon skulle ringa upp mig senare idag så ska jag kolla ett pris

Rita fint på söndag!
    /Maya

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Jag kan träffas dom flesta dagarna fram till den 20 augusti, sedan får det nog bli på helger.
    Förhoppningsvis kan vi få in träffen med fint väder så man kan gå ut och rita i någon park eller liknande, och göra alla dom där poserna vi pratade om

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Nu lär Zaphod bli upphetsad (han har nämligen en hemlig crush på Glenn Vilpuu).

Page 10 of 56 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... LastLast

Members who have read this thread: 5

Bookmarks