Belgium - Page 19
Join the #1 Art Workshop - LevelUpJoin Premium Art Workshop

Page 19 of 19 FirstFirst ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Results 541 to 569 of 569

Thread: Belgium

Thanks
    2
    Follows
    0
    Following
    0
    I'm in Piru. Misschien eens een museum...? Iets me dinosaurussen of standbeelden? En na al dat tekenen gaan we wel honger hebben, dus moeten we op zoek gaan naar een plaats voor iets lekkers te eten

Mijn nieuws update: Ik ga naar class 2 van AnimationMentor woohoo!

Reply With Quote Reply With Quote  

Thanks
    110
    Follows
    0
    Following
    0
    Quote Originally Posted by bliiip View Post
    I'm in Piru. Misschien eens een museum...? Iets me dinosaurussen of standbeelden? En na al dat tekenen gaan we wel honger hebben, dus moeten we op zoek gaan naar een plaats voor iets lekkers te eten

Mijn nieuws update: Ik ga naar class 2 van AnimationMentor woohoo!
    Nice, hebt ge stuff om te tonen van uw eerste les?

Thanks
    4,294,967,294
    Follows
    0
    Following
    0
    Iemand een idee waar je in België lege olieverftubes kan kopen (iets zoals dit) ? Bij Schleiper en Lucas Creativ hebben ze ze in elk geval niet...

Thanks
    78
    Follows
    0
    Following
    0
    Dag Wim,

Bij Schleiper varieert het aanbod naargelang welke winkel/stad. Je kan de lege tubes kopen in de Schleiper afdeling in Brussel wat denk ik hun grootste filiaal is. Verschillende maten zijn beschikbaar voor zover ik me kan herinneren. Misschien best wel eerst bellen om te zien of ze ze in stock hebben.

Groeten,
    Tom

www.tomvandewouwer.com

"There is no such thing as 'accurate drawing'. There is beautiful
    drawing, and ugly, and nothing else." JAD Ingres, Ecrits sur l'art
    (1780-1865)"

Thanks
    78
    Follows
    0
    Following
    0

update

Hallo iedereen,

3 Nieuwe workshops staan op het programma bij het CC vrije Ateliers te Sint-Niklaas. Tijdens deze workshops zal ik de principes en oefeningen hanteren zoals ze mij zijn aangeleerd tijdens mijn training. Een sterke interesse in de klassieke werken en zijn toepassingen staat centraal doorheen alle cursussen. Ik verwelkom van harte en vrijblijvend alle getalenteerde CA'ers!

Hieronder bevind zich de data en de bijhorende links voor meer informatie:

Kleur & Licht

Data: 5 maandagnamiddagen telkens van 13u00 tot 16u00

22 februari, 1-8-15-22 maart 2010

Plaats: Vrije Ateliers, lokaal 10, Rode Kruisstraat 25, 9100 Sint-Niklaas

Meebrengen: Olieverf (titaanwit, okergeel, burnt sienna, alizarin crimson, cadmium rood licht, raw umber, cadmium geel citroen, cadmium geel, viridian, sap groen, ultramarijn blauw, ivoorzwart

palet, een aantal borstels (Vooral zachtere borstels zijn aangeraden), canvas, formaat circa A4 - A3. (Liefst linnen ipv katoen), keukenrol, pet, mahl stok.

[http://www.ccsint-niklaas.be/voorstelling/1220/kleur-en-licht-

Portrettekenen

Data: 10 woensdagavonden telkens van 18u30 tot 21u30

24 februari, 3-10-17-24-31 maart, 21-28 april, 5-12 mei 2010

Meebrengen: potloden: hardheid HB tot en met 3B, 1 kneedgom, 1 gewone witte plastic gom, 1 X-acto mes, schuurpapier (geen te grof), 2 papierklemmen (zo groot mogelijk), wit papier of schetsblok (formaat A2), te glad papier neemt het grafiet niet goed op en wordt snel vettig, te grof papier staat soms in de weg om subtiel werk te verrichten. Ik raad iets tussenin aan.

http://www.ccsint-niklaas.be/voorste...ortrettekenen-

Portretschilderen

Data: 10 dinsdagavonden telkens van 19u00 tot 22u00

23 februari, 2-9-16-23-30 maart, 20-27 april, 4-11 mei 2010

Meebrengen: Olieverf (titaanwit, okergeel, burnt sienna, alizarin crimson, cadmium rood licht, raw umber, cadmium geel citroen, cadmium geel, viridian, sap groen, ultramarijn blauw, ivoorzwart

palet, een glazen pot of een borstelreiniger, een aantal borstels (Vooral zachtere borstels zijn aangeraden), canvas, formaat circa A4 - A3. (Liefst linnen ipv katoen), keukenrol. Pet, mahl stok.

http://www.ccsint-niklaas.be/voorste...et-schilderen-

Groeten,
    Tom

www.tomvandewouwer.com

(1780-1865)"

Thanks
    1
    Follows
    0
    Following
    0
    Ieps allemaal!

Even een reminder:

What's your excuse!? Mekanik Strip

Mekanik Strip organiseert jaarlijks een striptekenwedstrijd voor jong talent. 100 geselecteerde werkjes worden een maand lang tentoongesteld, waarna de 15 laureaten naar andere locaties in België doorreizen, zoals in het verleden het Stripmuseum in Brussel en CC Luchtbal in Antwerpen. Honderden jongeren doen al 14 jaar mee aan dit eerste expositie podium voor jonge tekenaars die nog niet of weinig geëxposeerd hebben. Iedereen tussen 15 en 35 jaar kan gratis deelnemen. De laatste jaren werd nog een extra inspanning gedaan: Mekanik Strip gaf in eigen beheer telkens een portfolio uit met de werkjes van de 15 winnaars. Deze kregen een persvoorstelling tijdens de vernissage van de volgende What's Your Excuse!?

De beroemde, beruchte maar vooral supermotiverende jong tekentalenttentoonstelling "What's Your Excuse!?" is dit jaar aan haar 15de editie toe. Aangezien er voor 2009 veel tentoonstellingen gepland staan bij Mekanik en de bekende Amerikaanse illustrator-tekenaar Glenn Barr (Detroit) in september een expo heeft gaan we de 15de en waarschijnlijk laatste grote "What's Your Excuse!?" in het voorjaar van 2010 organiseren. Het thema is: "De Reis". Het portfolioboekje waarin alle winnaars van een tentoonstelling een publicatie krijgen verschijnt dan in het najaar van 2010. Daarin worden ook de 7 winnaars van de expo "25" (2008) opgenomen. Laat je verbeelding en creativiteit de vrije loop en bezorg ons voor 1 maart 2010 je twee kaders voor de expo. Wij willen naar een expositie groeien met een hondertal jonge tekenaars uit heel Vlaanderen en we denken dat deze "What’s Your Excuse!?" een staalkaart zal bieden van een komende generatie jonge Vlaamse striptekenaars. Doe dus zeker mee aan deze legendarische wedstrijd en expo! It might be your last chance...
    INSCHRIJVEN IN DE WINKEL OF VIA E-MAIL > mekanik@online.be

Voor 1 maart werken binnenleveren dus. Is short notice, maar imo is dit één van de fijnste "wedstrijden" van BE. Altijd een goed feestje bij de vernissage ook —én de kans om je werk te laten bekijken door Vlaanderens kruim op vlak van strip.

Piru's Portfolio - Piru.be - WACOM Buying Guide - SHOW your STUDIOS!
    ------------------------------------------------------------------------------------------
    Uziel's SB! - Piru's Sketchbook & Epias' Sketchbook

Thanks
    1
    Follows
    0
    Following
    0
    http://www.stuvosintlukas.be/joomla/...AzLTIwLzEzMA==

20 maart: Draw till you drop

Inne Haine, student Grafisch Ontwerp , organiseert 'Draw till you drop', een 12-uren tekenmarathon!

Nieuw talent, onder de vleugels van enkele bekende striptekenaars, gaat de uitdaging aan om 12 uur lang te tekenen.
    Hun arena: de galerij van stripwinkel Mekanik.
    U kan hen steunen door het kopen van origineel, versgemaakt tekenwerk, en dit aan kleine prijzen.

Kom dat zien op zaterdag 20 maart 2010, van 11 tot 23 uur in stripwinkel Mekanik, Sint-Jacobsmarkt 73 in 2000 Antwerpen.

Wordt lid van de facebookgroep met up-to-date informatie.

Info: mail naar inne.haine@belgacom.net

------------------------------------------------------------------------------------------

Thanks
    41
    Follows
    0
    Following
    0
    Wie gaat er allemaal naar Draw Till you drop?
    Ik ga proberen ernaartoe te gaan, maar maak er een daguitstap van met mijn vriendin.

Zijn er hier mensen van uit de geburen van kortrijk of aalst?

Thanks
    2
    Follows
    0
    Following
    0
    Hey LosPescados,

Ik ben ook van Aalst. Jij volgt de DAE opleiding zie ik. Vandaag net een flyer gekregen van een kennis van mij, Klaas Van der Linden. Hij gaat een expositie houden vanaf 9 april in de burgemeesterplein 10. Voor een keer er iets interessant te doen is in Aalst.... Klaas zijn website Zijn laatste werken vind ik eigenlijk het best, maar die staan er nog niet op zie ik. Je hebt een grote vooruitgang geboekt in je sketchbook, ik zou beter ook is een sketchbook openen... Maar momenteel veel te druk met animationmentor

10. The Following User Says Thank You to bliiip For This Useful Post:

Thanks
    1
    Follows
    0
    Following
    0
    De deadline voor What's your excuse is verlegd naar 1 september. Voor iedereen die nog niets binnenbracht (like myself): vlieg er in! :-) Thema is nog steeds "de reis". Ze hebben graag verhalende werken (as in comic / strip / verschillende werken die 1 verhaal vertellen).

Vanaf mei organiseert Mekanik Strip Lambermontmartre, altijd interessant.

LAMBERMONTMARTRE
    KUNSTMARKT IN ANTWERPEN
    30/05, 27/06, 25/07, 29/08, 26/09

Oproep aan alle jonge schilders, tekenaars en fotografen! Van mei tot september vindt elk jaar de ondertussen al welbekende openluchtkunstmarkt Lambermontmartre plaats. Wil je participeren aan een van de grootste schildersmarkten in de Lage Landen, in een gezellig kader mat live muziek en een hapje en drankje voorzien aan democratische prijzen, schrijf je dan in vanaf 1 april 2009! Standgeld voor een plaats van 2x2m (eigen materiaal meebrengen) bedraagt 5 euro en is te betalen aan de infostand. De kunstmarkt gaat door aan de mooie Lambermontplaats (Antwerpen-Zuid), elke laatste zondag van de maand, van 12 tot 17u. SCHRIJF IN per telefoon op 0478/294685 (Lin) of 0476/339889 (Cris), fax op 03/2320998, schrijf naar Lambermontmartre, Lambermontplaats 16, 2000 Antwerpen of mail naar > lambermontmartre@pandora.be. Lees alle informatie en bekijk foto's van de vorige edities op de website > www.lambermontmartre.be.
    NOTEER VOLGENDE ZONDAGEN!
    30 mei, 27 juni, 25 juli, 29 augustus, 26 september 2010.
    Mede dankzij de honderden participanten en bezoekers werd deze sfeervolle en laagdrempelige kunstmarkt een toeristische voltreffer voor de stad. De markt is een feest van kleuren en geeft vele Antwerpse kunstenaars de mogelijkheid hun kunnen en talenten te toetsen aan een publiek. Participeren blijft goedkoop dankzij de steun van
    het District Antwerpen en de onverminderde inzet van vrijwilligers en buurtbewoners. Reeds vijf jaar organiseren wij de gezellige kunstmarkt LAMBERMONTMARTRE. Naast de vele honderden standen vol schilderijen en tekeningen brengen wij ook een waardevol muzikaal programma. Grote namen uit de Musette-accordeon en jazzwereld passeerden al de revue, alsook diverse attracties zoals een paardentram en snoepkar. Onze bar met terrasjes blijft uitzonderlijk lang open en wie weet passeren er nog enkele verrassingen... Kom gezellig langs en steun onze lokale kunstenaars en met
    wat geluk pikt u nog een mooi betaalbaar schilderijtje mee !

Thanks
    9
    Follows
    0
    Following
    0
    Mhm, ik ben er even uit geweest en probeer er nu terug in te komen. Ik heb samen met een vriend van mij een feitelijke organisatie opgericht "Siskart". Wij zijn gesubsidieerd en hebben een grote ruimte tot onze beschikking elke zondag. De zaal heet "Den Eglantier" en is gelegen in Berchem. (Volgens mij is het zelfs het CC Berchem..) Siskart staat voor Sociaal Initiatief voor Schoolgaande Kunstenaars - Art en is bedoeld om jongeren een gratis alternatief te bieden voor de Kunstacademie. Wij hebben wel geen leerkrachten enzo. Als iemand van hier zich geroepen voelt om ons iets te komen aanleren, zou ik daar zeer blij mee zijn.

Dus,... als iemand van jullie ooit zin heeft om is mee te komen tekenen, iedereen is welkom en het kost geen geld ofzo. We zijn eigenlijk echt wel vrij amateuristisch en ik ben de secretaris maar heb me er al een tijdje niet meer mee bezig gehouden omdat ik altijd vond dat er veel geluld werd maar weinig gedaan. Hoe dan ook, het idee achter de hele zaak is wel oké en als iemand meer informatie wil: mij kan je bereiken op merlijn.marien@hotmail.com of via gsm: 0478/384795 of gewoon hier. Samuel, de voorzitter, kan je bereiken op tabaskofreak@hotmail.com of op facebook: Samuel De Mare.. Maar hij heeft van alle rare tekentjes in zijn naam gezet nu dus ik weet ni of je die gaat vinden... Mij kan je ook bereiken op facebook: Merlijn Marien.

Oké, ik hoop dat er geïnteresseerden zijn en dat die van zich laten horen! Ik ga ook is horen of ze bij Siskart geïnteresseerd zijn in die Kunstmarkt, wie weet staan we daar dan ook.

"You know what we need a tracker for? The amount of unnoticed sarcasm" -deamon
    My sketchbook
    My Mentor Thread
    My Thesis Thread

Thanks
    17
    Follows
    0
    Following
    0
    Just bumping this thread and saying hi to everyone
    I'm belgian as you might've guessed. In Brussels at the moment. I'm gonna be meeting a bunch of you guys at Made in a few days, see you there

Thanks
    78
    Follows
    0
    Following
    0
    Hi everyone!

"Net terug uit Berlijn en het was erg leuk om allerlei nieuwe mensen te ontmoeten tijdens de MADE workshop. Van de meeste mensen heb ik zelf geen contactdetails. Hierbij dus een oproep aan al diegenen die op de hoogte wensen gehouden te worden van nieuwe events en/of workshops en om gewoon in contact te blijven om een mailtje te sturen naar t.vandewouwer@gmail.com. Thanks!

Ook deze zomer staan er terug 2 workshops op het programma waarbij we gaan "alla prima" landschapschilderen. De uiterlijke inschrijfdatum loopt wel op zijn einde dus diegenen die interesse hebben moeten snel zijn.

Landschap in Olieverf:
    Deze workshop start met een demonstratie door de instructeur op de eerste dag waarbij studenten kennis maken met de specifieke technieken die gebruikt worden tijdens het schilderen in de open lucht. Alle principes en materiaalkwesties zullen aan bod komen.

Tijdens de rest van de workshop zullen studenten werken aan hun eigen schilderij met afwisselend persoonlijke begeleiding en feedback om hun kwaliteiten 'en plein air' te verbeteren.

Speciale aandacht zal uitgaan naar het vatten van de intensiteit van zonlicht, atmosperische effecten en het gebruik van kleuren en tonen die overeen stemmen met de realiteit. Elke student krijgt begeleiding en feedback om tot een beter begrip van het werken naar 'de natuur' te bekomen.

Onze groep zal ook vergezeld worden door de cursisten 'landschap in aquarel' zodat we tijdens de pauzes kunnen samenkomen, praten en/of onze landschapstudies kunnen tonen.

Data: donderdag 15 en vrijdag 16 juli 2010 telkens van 09u00 tot 17u00
    Samenkomst: taverne ‘Het Veer’ Sint-Jozefstraat te Tielrode.

http://www.ccsint-niklaas.be/voorstelling/1322/Landschap+in+olieverf.

Greetz!
    Tom

www.tomvandewouwer.com

(1780-1865)"

Thanks
    17
    Follows
    0
    Following
    0
    Hey tom,
    gelukkig dat je me herinnerd hebt van je workshop.
    Hoe schrijf je je in? Ik heb niets gevonden op de St niklaas site.

Thanks
    78
    Follows
    0
    Following
    0
    Dag Wanna (Tom?),

Inschrijvingen kunnen jammer genoeg enkel gebeuren op het secretariaat van "de vrije ateliers" zelf in Sint-Niklaas.
    Het adres is:
    Vrije Ateliers
    Rode Kruisstraat 25
    9100 Sint-Niklaas
    Tel.: 03/777 46 84

Indien dit echt heel moeilijk is kan ik je in extremis zelf inschrijven. Gelieve me daarvoor een mailtje te sturen op t.vandewouwer@gmail.com

Het zou heel tof zijn je te kunnen verwelkomen op de workshop!
    Groeten!
    Tom

www.tomvandewouwer.com

(1780-1865)"

Thanks
    17
    Follows
    0
    Following
    0
    Ya tis Tom
    Ik denk dat ik je een mailtje ga sturen omdat ik geen zin heb om zo ver te gaan om me gewoon in te schrijven

Thanks
    2
    Follows
    0
    Following
    0
    Vacature Game concept artist en 3D game artist aan PHL.

http://www.playandgame.be/game-art/v...3d-game-artist

Thanks
    78
    Follows
    0
    Following
    0
    Hallo,

Voor iedereen die nog interesse heeft in de cursussen portrettekenen en schilderen, moet snel zijn. De inschrijvingen lopen op zijn einde. Deze week is in principe de laatste voor je nog in te schrijven. Alle informatie, plaats, data, etc vind je op deze pagina : http://www.ccsint-niklaas.be/search/...%20de%20wouwer

Name:  Joshs.jpg
Views: 609
Size:  53.2 KB Name:  Raven.jpg
Views: 628
Size:  145.1 KBName:  JPs.jpg
Views: 587
Size:  54.2 KB

Groeten,
    Tom

www.tomvandewouwer.com

(1780-1865)"

Thanks
    433
    Follows
    0
    Following
    0
    Zeker aan te raden.

Thanks
    41
    Follows
    0
    Following
    0
    Zou het wel willen volgen, het spijtige alleen is dat ik nog niet weet wnr ik les heb dus ook niet of ik er op tijd zou geraken.

Thanks
    1
    Follows
    0
    Following
    0
    Hallo, nog mensen van antwerpen hier ? Of in de buurt ? Wie heeft zin om samen te gaan schetsen ? Ergens waar veel volk komt en liefst binnen(afhankelijk vant weer), metro, cafes,... Op zondag, zaterdag of eens door de week ?

Thanks
    44
    Follows
    0
    Following
    0
    hi all, sorry but i speak just french.
    It's nice too see Belgium's people here!

I'm from Brussels.

:: giuseppe severino ::
    I'm looking for works as a freelance!

Thanks
    1
    Follows
    0
    Following
    0
    Hi giusep, i was asking in my last post if there are any people interested in doing live drawing in metro or cafes in the weekends ? Hey i like your work !

Btw is there anyone who is planing to go to Amsterdam in januari ?

Thanks
    44
    Follows
    0
    Following
    0
    "bump thread"

zijn er workshops aan te raden deze zomer hier in Belgie?
    Ik ben ook op zoek naar een atelier waar ik rustig kan werken, heeft hier iemand misschien hier een atelier waar ik kan werken?
    Liefst in de regio brugge en gent

Thanks
    2
    Follows
    0
    Following
    0
    Helaas zijn er geen (zomer) workshops te vinden in België van het "niveau" dat wij willen. Modeltekenen, anatomie, character design helaas... Ik mag al van geluk spreken dat er een naaktmodel is in onze academie.

27. The Following User Says Thank You to bliiip For This Useful Post:

Thanks
    78
    Follows
    0
    Following
    0
    Hello everyone,

Beginning mid February I will host 3 new classes, all lasting for a total of 10 weeks. We will discuss various topics concerning drawing and painting after the life model ( figure and portrait). Instruction will be in Dutch/English and will feature regular lecture demonstrations coupled with individual feedback & critique. This coming Sunday, January 29, there will be an open day where I will be giving a demo on drawing the self-portrait. All are welcome to come and check it out!

All classes and open day will be at:
    - Vrije Ateliers
    - Rode Kruisstraat 25
    - 9100 Sint-Niklaas
    - Tel.: 03/777 46 84
    - Fax: 03/776 17 73
    - vrije.ateliers@sint-niklaas.be

Additional information about the classes can be found following these links (Dutch):

Life drawing after the model

Alla prima portrait painting

Portrait drawing

Below are 2 examples of in class lecture demos:

Name:  Marcdemo.jpg
Views: 267
Size:  365.9 KB Name:  Karine.jpg
Views: 264
Size:  387.4 KB

www.tomvandewouwer.com

(1780-1865)"

Thanks
    78
    Follows
    0
    Following
    0
    My effort from yesterday's SP demo during the open day. Charcoal & pencil on paper, roughly 3,5 hours. Rushing to the modeling stage got me ended up with a somewhat wonky block-in, ah well, better luck next time. Thanks to all who showed up!

There are still several spots open for those that want to join the classes!

Cheers,
    Tom

Name:  SPdemo.jpg
Views: 255
Size:  498.9 KB Name:  SPdemodetail.jpg
Views: 239
Size:  269.7 KB

www.tomvandewouwer.com

(1780-1865)"

Thanks
    3
    Follows
    0
    Following
    0

Free 18 hours Open Studio Long Pose Session

18 hours uninstructed Long pose at my private atelier (Flemish Classical Atelier) located in Brugge/Bruges.

We will warm up with a few gesture poses for an hour, and then the model takes a pose and assumes the same pose the entire 3 days. This will give any interested artist a chance to complete a drawing or painting in a controlled, structured atmosphere.

I will admit 14 artists according to when I get the application. I will provide you with easels and chairs. Just show up with your own medium for painting or drawing.

Admittance is only by registration and acceptance! No walk-ins ever allowed.

The goal is to provide a structured environment where
    the serious artist can work without any distractions. You must therefore accept my studio rules.
    Date: May 18, 19, 20
    http://www.flemishclassicalatelier.com/open-studio

Read the rules and register if you are interested. I look forward to painting with you.

Thanks
    0
    Follows
    0
    Following
    0
    Any workshops near Gent apart from the session in Brugge mentioned above?

Page 19 of 19 FirstFirst ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Members who have read this thread: 3

Bookmarks