Sketchbook: Lyraina's Sketchbook - Page 3

Join the #1 Art Workshop - LevelUpJoin Premium Art Workshop
Page 3 of 15 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... LastLast
Results 61 to 90 of 443
    Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    Today's studies - some 7-10 minute poses and some hands from life.

Name:  sketchdump31a_ca.jpg
Views: 686
Size:  259.3 KB

Name:  sketchdump31b_ca.jpg
Views: 711
Size:  106.5 KB

Edit: Completely forgot about those. From imagination, to test "what I've learnt so far" or something like that. Very messy!
    Name:  sketchdump31c_ca.jpg
Views: 657
Size:  97.5 KB

Last edited by Lyraina; October 24th, 2011 at 06:10 PM.
    Reply With Quote Reply With Quote  

2. Hide this ad by registering as a member
    Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    Colored one of the girls from imagination:
    Name:  lametta_lyraina.jpg
Views: 653
Size:  162.7 KB

And some 10 minute poses from photo.
    Name:  sketchdump32.jpg
Views: 823
Size:  200.8 KB

Thanks
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    hey

so bin nun auch wieder im lande .
    echt bewundernswert wie fleissig du bist da könnte ich mir glad ne scheibe von abschneiden . die figuren werden besser wobei die im letzten post unten doch etwas komisch anmuten der ganz rechts hat glaube ich zu große arme zumindest wirkt es so ich weiss nicht hast du die möglichkeit vieleicht in einen aktzeichen kurs oder gruppe zu gehen ? würde dir wirklich helfen . ich bin derzeit auch auf der suche nach so einer gruppe
    allerding lag bei mir auch nun schon einige der bleistift in der ecke hab irgendwie schwer daran zu knabbern was du über die möglichkeiten gesagt hast in deutschland haben mir schon mehrere gesagt aber irgendwie bremst mich das momentan. obwohl es ja das beste hobby der welt ist . zocke glaub auch zu viel pc . naja nicht rum heulen sondern zeichnen bevor ich mich hier nun fest quatsche .
    einen schönen tag wünsche ich noch.

was ich noch sagen wollte die hände sind fantastisch geworden

lg Efru

Last edited by BigEfru; October 27th, 2011 at 10:28 AM.

5. The Following User Says Thank You to BigEfru For This Useful Post:

Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    BigEfru: Willkommen zurück
    Hast recht, dem letzten würden die Arme wohl bis zu den Knien reichen! Ups.
    Für einen Aktzeichenkurs hab ich momentan leider keine Gelegenheit, ich hab mich schon umgesehen, aber hier in der näheren Umgebung / Stadt wird absolut nichts angeboten in die Richtung (gab wohl mal was, aber ist schon eine Zeit her). Und um weiter weg zu fahren fehlen mir leider auch die Mittel. Das frustriert mich jedes mal wieder, wenn ich hier lese wie alle immer sagen "Omg nicht von Fotos zeichnen, geh in Aktzeichenkurs!". Muss wohl mal sehen, ob sich irgendwer anders für mich auszieht und eine Weile still hält

Lass dich nicht entmutigen von den vielleicht vergleichsweise schlechteren Angeboten hier in DE. Immerhin zahlen die Amis auch 100k oder so für die entsprechenden Kunstakademien! Und letztendlich kommt es wohl doch nur auf das eigene Engagement und die Motivation an. Ich denke, wenn man sich etwas Mühe gibt mit der Suche, kann man sich hier durchaus auch einen guten Lern-Weg raussuchen. Gibt genug tolle Künstler aus Deutschland, die uns das vorgemacht haben Ich sag nur Algenpfleger zB!

--

Yesterday's 10 minute photo stuff - I'm still experimenting a lot with refining/shading, not so satisfied so far. I liked hatching, but I don't get the level of detail in the muscles compared to other shading techniques..
    Name:  sketchdump32ca_1.jpg
Views: 1105
Size:  358.7 KB

And some hands again.
    Name:  sketchdump32ca_2.jpg
Views: 611
Size:  55.5 KB

I'm horribly tired from a lack of sleep and hiking, but I try to at least get some studies done before sleeping!

Thanks
    225
    Follows
    0
    Following
    0
    Hey, and thanks for your comment on my SB

You really have some awesome stuff here!
    And your approach to the anatomy stuff seems to work very well so I'll definitely give that a try too.
    I totally like your sketchbook, also the paintings

8. The Following User Says Thank You to Trixtar For This Useful Post:

Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    Trixtar: Thanks, I'm glad you like it

Hands from life:
    Name:  sketchdump33.jpg
Views: 626
Size:  251.8 KB

And the view out of my window...
    Name:  sketchdump33b.jpg
Views: 594
Size:  69.4 KB

Thanks
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    greetings

wow deine handstudien sehen richtig lebendig aus gefällt mir gut.
    wieviel zeichnest und malst du pro tag gibt es da ne art plan oder machst du einfach wen du lust hast ?

don't stop and keep postin.

cheers efru

11. The Following User Says Thank You to BigEfru For This Useful Post:

Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    BigEfru: Danke! Hmm, ich bin relativ planlos, leider. Zwar versuch ich mir manchmal einen "Stundenplan" zu machen, weil mir das hilft an der Stange zu bleiben ... aber dran halten tu ich mich dann leider nicht gut genug Also keine Ahnung, vielleicht so 2h im Schnitt am Tag momentan? Im Grunde ist das viel zu wenig, am besten wären ja 8 oder 10h/Tag (so lang ich noch die Zeit habe), wenn man den Leuten glauben darf!
    Mein Hauptproblem ist, dass ich immer nicht so recht weiß, "was" ich genau machen sollte/könnte. Ich kann mich nicht 5h hinsetzen und 10-Minuten-Posen von Fotos zeichnen, da werd ich verrückt... jaja alles Ausreden *hust* Als ich mehr abwechslung hatte (also Perspektive-Übungen, dann Hände, dann Loomis, dann mit Farben..) gings einfacher, länger konzentriert zu bleiben, aber dafür ist mir momentan wieder das Lernmaterial ausgegangen.

---
    Last day's pixelovely studies, 10 minutes each. Feels like a step back, I'm still struggling to find "my" way of sketching...

Name:  sketchdump34.jpg
Views: 728
Size:  291.0 KB

Thanks
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    hey

die posen sehen schon etwas besser aus aber leider wirken einige davon noch etwas komisch aber kopf hoch das wird schon ich weiss nicht inwiefern du anatomy lernst vieleicht solltest du da etwas focus drauf legen wen du nicht weisst was du lernen sollst .es gibt bestimmt jede menge was du lernen kannst und wen wiederhol doch einfach die sachen die du bereits dir schon angeschaut hast. was ich zum beispiel gerne mache ist ich versuche das gelernte in ein bild einzubauen und dan zu analysieren was falsch ist dan widme ich mich dem was falsch wirckt oder ist bis es besser aussieht das klappt super. aber einige posen sehen auch sehr gut aus bleib dran.

keep postin

cheers efru

14. The Following User Says Thank You to BigEfru For This Useful Post:

Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    BigEfru: Ja, denke du hast recht, ich sollte nochmal von vorne anfangen mit den Muskel/Knochenanalysen im Detail. Hab wirklich das Gefühl, ich trete mit den momentanen Übungen etwas auf der Stelle. Hab mir auch schon vorgenommen mehr in dem Stil zu üben "Nach Vorlage zeichnen, dann frei Zeichnen, dann vergleichen", aber je mehr Übungen ich mache mit Vorlage, desto mehr Angst hab ich hinterher, das aus dem Kopf zu wiederholen *args* ^^ Muss mich wohl mal überwinden.

I'm getting lazy, nooo! And too much meeting-with-friends stuff.. but my worst enemy is my lack of discipline, because I'm spending too much of my precious time on the internet..

I'm having lots of fun drawing my hand lately:
    Name:  sketchdump35_ca1.jpg
Views: 658
Size:  144.0 KB

And not so much fun with the 10 minute photo poses, because I feel like I'm not progressing anymore when doing them. On the contrary, they seem to get worse. Maybe it's time to go back to Bridgman etc.
    Name:  sketchdump35_ca2.jpg
Views: 838
Size:  175.4 KB

And some faces, did some more, but I'm really ashamed of the faces I'm drawing lately, I will give Loomis another try - didn't really understand his concept the last time. I feel somewhat unable to express the planes of the head, and also to connect them with the facial features (which I dislike as well, will have to do more studies of them seperately). Don't know what happened, I drew mostely faces in former times, but now I can't even control if a face I draw looks male of female O_o
    Name:  sketchdump35_ca3.jpg
Views: 585
Size:  22.0 KB

Thanks
    108
    Follows
    0
    Following
    0
    wow awesome stuff and the drawings/paintings from life are just amazing

"Art is never finished, only abandoned." Leonardo Da Vinci

My Sketchbook:
    http://www.conceptart.org/forums/sho...=1#post3362160

art website:http://calebportfolio.webs.com/

17. The Following User Says Thank You to blazingdimensions For This Useful Post:

Thanks
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    WOW

wie du hände zeichnest echt krass das sieht man mal was life drawing so bewirckt . danke dir für deinen langen post in meinem sb hab mich sehr gefreut und werde mir die dinge die du gesagt hast zu herzen nehmen und vor allem bin ich nun wesendlich motivierter. zu dem wann ich update tja das ist ein Problem wegen meiner Krankheit ich habe ziemlich krasse Schlaf Störungen weshalb ich teilweise nachts wach bin und dan eben zeichne.
    so aber nun zu deinem Stuff . was ich sagen wollte ist bei deinem letzten post die Gesichter wircken leicht eingedrückt oder etwas komisch ich würde dir raten mal loomis anzuschauen das Kopf konstruieren bringt es am anfang wircklich. und befass dich ein wenig mit Kopf Anatomy das ist auch super werde ich heute auch noch machen ich muss mal schauen hatte irgendwo noch refs rumfliegen mit guter qually. hab endlich eine möglichkeit in meiner stadt gefunden für aktzeichnen werde damit montag anfangen freu mich schon tierisch . mach weiter so.

cheers efru

19. The Following User Says Thank You to BigEfru For This Useful Post:

Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    blazingdimensions: Thanks!

BigEfru: Na, so lang du die Zeit produktiv nutzen kannst ist das ja immerhin was
    Hab mich nochmal an den Loomis Köpfen versucht, aber irgendwie wirds nur schlimmer wenn ich versuche zu kontruieren statt zu raten Morgen nochmal...
    Wow, du kannst in nen Aktzeichenkurs? Super, freu mich für dich (und beneide dich^^)! Hoffe man kann davon dann auch was in deinem SB bewundern?

Well, back to the roots. Did some basic anatomy studies with my much-too-thick-to-handle Bridgman copy, partly sacrificing quality for quantity, so I'll just scan/show a selection. I want to remember those muscles and masses... I'll repeat these daily until I know them by heart.
    Name:  sketchdump36_ca1.jpg
Views: 548
Size:  60.5 KB
    Name:  sketchdump36_ca1b.jpg
Views: 565
Size:  197.7 KB
    Name:  sketchdump36_ca1c.jpg
Views: 577
Size:  60.7 KB

Misshaped heads again, tried the loomis approach again, I just don't get it. I can see how deformed they look, but I seem unable to do better.
    Name:  sketchdump36_ca2.jpg
Views: 546
Size:  65.4 KB
    Name:  sketchdump36_ca3.jpg
Views: 585
Size:  111.8 KB

Also some hands again, quite weird today! I also took the time to actually try and understand the underlying bones. Hands are from life, I then tried to reconstruct the bones with the help of random google images and x-rays. X-ray-glasses would be pretty awesome for learning anatomy!
    Name:  sketchdump36_ca5.jpg
Views: 545
Size:  93.0 KB

And some houses from life.
    Name:  sketchdump36_ca7.jpg
Views: 544
Size:  37.2 KB

Thanks
    28
    Follows
    0
    Following
    0
    Lyraina you have come a long way! I enjoyed flicking through your intense anatomy studies! Soo many! I could learn from you! I would like to see more work from your imagination! Two areas that I feel like you need to improve on is your perspective and studies from life. I would suggest that you draw many boxes in all sorts of angles and maybe look up some references for perspective drawing. Your most recent drawing from life does not anywhere near match the quality of your anatomy studies. You need a lot more work on your perspective in this drawing. Besides that, I think you are strong in your studies! keep it up!

22. The Following User Says Thank You to yogeshj25 For This Useful Post:

Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    yogeshj25: Thanks a lot for the feedback!
    Yes, I always plan to do more from imagination, but then I get scared and frustrated because it looks so much worse than the other stuff, especially if I try something else than "figure from front". But you're right, I should stop making excuses and just do it
    Perspective: I completely agree. I followed an awesome perspective 101 here on CA and read Perspective Made Easy from Norling, but I somehow fail to translate that theoretical knowledge into actual skill in my drawings. In those outdoor drawings, I just try to draw what I see, and try to recognize the "perspective lines". About the boxes: Should I just draw them freehand and guessing, or better construct them with vanishing points (one, two, three)?
    I completely agree that especially my perspective and 'landscape' work is very bad (be it from life or not), I'm grateful for any advice/pracitces on how to improve!

Today, I did the assignments from this thread (link), not sure if I did everything right though. I just could not bring myself to do 5 minute blind drawings, most of the time I was finished after 2-3 minutes. I don't like the outcomes much, but as Ferroh takes the time to give out assignments, I guess it is only fair to show them.

#1: Single line blind drawing. Please don't laugh! I was happy with 3, 4 and 5, but from there it only got worse, no matter how hard I concentrated.
    Name:  sketchdump37_1.jpg
Views: 596
Size:  99.5 KB

#2: Line drawing, about 20-30 min each
    Name:  sketchdump37_2.jpg
Views: 550
Size:  51.7 KB

#3: Line weight drawings. Not so satisfied with those, as the thicker/thinner lines look very random (I did think about where to place them, though).
    Name:  sketchdump37_3.jpg
Views: 532
Size:  33.1 KB

Thanks
    50
    Follows
    0
    Following
    0
    doing good here, keep it up !
    a little advice it like to give is - when you do anatomy / pose studies, do not just copy anatomy books out there, try to remember what you ve learned and create your own unique pose!

25. The Following User Says Thank You to Natalia Soleil For This Useful Post:

Thanks
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    hey

it slowly developes.

lass dich nicht frustrieren aber mir geht es genauso derzeit bin frustriert und mache denoch die studien. bei mir kommt noch dazu das ich etwas ausgebrannt bin die letzten drei nächte nur 2 1/2 stunden schlaf bekommen.
    mach weiter so es kommt langsam hab mir auch nochmal deine ersten seiten angeschaut und muss es nochmal sagen geile photoshop studien davon bin ich ultra weit entfernt . ich kann nur sagen posen from mind zu zeichnen kann auch spaß machen .
    so heute abend mein erster aktzeichenkurs mal schauen was das ergibt .

dir nen schönen tag

efru

27. The Following User Says Thank You to BigEfru For This Useful Post:

Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    Natalia Soleil: Hey, nice to see you here Yes, that's good advice, and exactly what I'm trying to do at the moment... not just copy, but try to memorize them.. not easy, but oh well

BigEfru: Thank you! Man, 2,5h ist echt zu wenig. Hoffe du kriegst bald mal wieder etwas mehr Schlaf. Wünsch dir viel Spaß im Kurs, berichte dann!

Here I drew poses from photos, and then tried to reconstruct the muscles with the help of medicine book pictures.
    I hate that I always find pictures of some horrendous accidents, or strange deseases, or deformities, whenever I try to find medical anatomy sheets of muscles or similar references via google. I'm already extra careful, but does not help!
    Name:  sketchdump38-1.jpg
Views: 680
Size:  114.6 KB

And because you guys keep stressing the importance of working from imagination, here is some stuff from head - very strange, I never drew robots or even muscled men before, but from all this muscle stuff, that's the first which came to my mind. Also, some.. random boxes, no idea how this is going to help me with perspective
    Name:  sketchdump38-2.jpg
Views: 542
Size:  189.0 KB

The usual 10 minute pixelovely poses. I feel like the newest anatomy stuff helped.
    Name:  sketchdump38-3.jpg
Views: 516
Size:  166.4 KB

Some random Vanderpoel studies.
    Name:  sketchdump38-4.jpg
Views: 522
Size:  301.9 KB

Still life from.. well, life. Lost patience with the orange one after a PS crash...
    Name:  still17.jpg
Views: 508
Size:  36.5 KB
    Name:  still18.jpg
Views: 510
Size:  54.5 KB

And since nobody seems to be willing to pose for me for lifedrawing, I dismounted the mirrow in my bathroom to do some self portraits or things like that. Is this even the same than lifedrawing? It's a flat surface after all what I am looking into, in contrary to looking at something directly?
    I sincerely hope I won't break the mirrow, it belongs to my landlady (is this really the word? It sounds awesome!).
    Mind you, I do look pissed like that often, but I look less male than I painted it (I hope)! Sadly don't own goggles though.
    Name:  self1.jpg
Views: 509
Size:  101.4 KB

Yeah, that's it for now... thanks for stopping by.

Thanks
    40
    Follows
    0
    Following
    0
    erst nach einem Blick auf Dein DA fiel mir auf, dass Du auch Deutsche bist

Ich bewundere den Fleiß und die Disziplin Deiner Übungen und man sieht, daß Deine Mühe sich lohnt! Deine digitalen Arbeiten werden immer besser. Deine traditionellen Studien immer korrekter - finde Deine Handzeichnungen echt super!
    Habe selbst beim Zeichnen gemerkt, dass man sich manchmal tage/wochenlang mit bestimmten Körperteilen o.ä. herumschlägt und auf einmal kapiert man, wie es funktioniert. Das hatte ich bei Beinen.^^
    Bei dem Portrait in schwarz/weiß ist das vordere Auge leider zu schief. es müsste mit dem linken Auge auf gleicher Höhe sein und ganz gerade.

30. The Following User Says Thank You to Lux_Aeterna For This Useful Post:

Thanks
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    yeaaahh deine studien werden immer besser .

die orange gefällt mir .

mehr gibet heute nicht zu sagen warn cooler tag.

schönen abend noch

efru

32. The Following User Says Thank You to BigEfru For This Useful Post:

Thanks
    9
    Follows
    0
    Following
    0
    I am always so impressed when I look at your figures on your first page and then the figures you are doing now. It is a tremendous improvement! You are getting really good at giving them that 'swooshy' quality of believable movement. Your ps work is behind your regular pencil stuff, so keep up with those still life paintings

My Sketchbook would benefit from your critiques.

34. The Following User Says Thank You to anonanon For This Useful Post:

Thanks
    1
    Follows
    0
    Following
    0
    Lyraina

The only wrong way to do a blind single line drawing is to simply not try, and you were trying, so don't worry about how they look. They're not supposed to look all that good... it's just training yourself to draw what you see without worrying too heavily on the outcome. Trust your eyes. I particularly like the drawing in part two on the lower left--it looks like you really payed attention to details and looks accurate. The proportions on the others seem a little odd in places--for instance int he upper left you didn't quite capture the foreshortening of her left leg.

The use of line variation in the second line weight drawing you have is largely working, although proportions seem odd. On the image on the left it would help to lighten the lines on her back, shoulder, and the farther leg--remember that darker lines come forward and lighter ones recede, so it's a valuable tool to use to depict space. Before darkening the linework of the face I would suggest mapping it out to check for proportions (in the longer poses when you've the time).

Suggestions for the future and things to work on:
    -accurate foreshortening of limbs
    -foot studies
    -work from male models as well

Good job, and by the way the texture in the middle of that orange is really superb

36. The Following User Says Thank You to Ferroh For This Useful Post:

Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    Lux_Aeterna: Danke! Ja, bei den Beinen hab ich inzwischen auch das Gefühl dass ich nach den Studien mehr verstanden hab.
    Danke zum Tipp zu dem Auge - mit dem Plazieren der Gesichtsteile im Gesicht hab ich immer Probleme..

BigEfru: Danke!

anonanon: Thanks I'm not sure if my figures improved compared to the first page, but I'm sure my understanding did! And that's quite important, I think.
    You're right about my digital work, although it got a lot better since I got Photoshop - but I am lacking the painterly style I would love to achieve, it's rendered the best I can, or it looks rough and unfinished - but I seem unable to achieve that beautiful sketchy/painterly flavour. Not sure how to chance that though!

Ferroh: Thanks for the feedback. About the line drawing: I see what you mean, I think I just thickened the lines where the shadows were supposed to be - not to stress what lies behind what. I find that quite hard, to draw lines on the front, which lie in the light thick, and lines behind that, which lie in the shadows, thin - but I'll have to try! Thanks again.

Not much to show today, spent most of the day in the kitchen.
    Name:  still19.jpg
Views: 478
Size:  139.0 KB

Cupcake, anyone?
    Name:  halloween3s.jpg
Views: 473
Size:  70.1 KB

Last edited by Lyraina; November 11th, 2011 at 05:18 AM.

Thanks
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    hey

photoshop arghhhnmnmnmnm ich müsste auch anfangen da studien zu machen ich trau mich nur nicht . aber nice die orangen stücke sehen schon gut aus wie lange haste für die studie gebraucht ?

so gute nacht bis die tage

cheers efru

39. The Following User Says Thank You to BigEfru For This Useful Post:

Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    BigEfru: Die Orangenstücke gingen recht fix, so 45 Min würd ich schätzen.

Random Bridgman studies:
    Name:  sketchdump39_1.jpg
Views: 497
Size:  268.6 KB

A few hands from life:
    Name:  sketchdump39_2.jpg
Views: 474
Size:  343.5 KB

Trying to understand heads again (mostly Hogarth):
    Name:  sketchdump39_3.jpg
Views: 472
Size:  194.8 KB

Failing in front of the mirror:
    Name:  sketchdump39_4.jpg
Views: 472
Size:  62.0 KB

Embarrasing stuff from mind.
    Name:  sketchdump39_5.jpg
Views: 454
Size:  207.6 KB

Thanks
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    hey

so brauchte mal ne pause aber nun bin ich wieder da .
    und zwar zu den gesichtern mir fällt bei dem einen fail in front of the mirror bild auf das entweder die stirn zu kurz wirckt das liegt denke ich wen daran das das gesicht zu lang ist ( die nase ist zu lang und die augen sind zu weit oben) oder aber der übrige kopf bereich ist zu klein ich selber habe auch damit probleme die richtige länge des gesichtes zu erfassen beziehungsweise zu die größe des schädels zu kalkulieren. aber es kommt langsam. deine hände sehen brilliant aus .

keep drawing and have fun.

cheers efru

42. The Following User Says Thank You to BigEfru For This Useful Post:

Thanks
    249
    Follows
    0
    Following
    0
    wow soo much effort, thats the way to go, theres isnt anything i could say exept to keep going at that pace!

44. The Following User Says Thank You to Aragah For This Useful Post:

Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    BigEfru: Yay, willkommen zurück! Hast recht - ich versuche immer das Verhältnis Augen(brauen) - Nase - Kinn - Ohrenhöhe zu beachten, aber der Rest ist dann eher geschätzt. Muss ich mal besser drauf achten!

Aragah: Thanks for the feedback

Various 5 and 10 minute photo poses. Downgrade again.
    Name:  sketchdump40ca_1.jpg
Views: 453
Size:  90.8 KB

Hands from life, this time not only my own, but also from other people, which allowed me to draw new angles and also other types of hands - I seem to have a more pronounced thumb bone than other people o_O
    Also tried to work a bit smaller with some of them.
    Name:  sketchdump40ca_2.jpg
Views: 432
Size:  159.3 KB

And a few heads. Photo studies, Hogarth and some from mind. Again not progressing, heads really drive me crazy these days..
    Name:  sketchdump40ca_3.jpg
Views: 427
Size:  106.4 KB

Thanks
    754
    Follows
    0
    Following
    0
    great hand studies, lyriana. I can see some improvement

47. The Following User Says Thank You to Sushy For This Useful Post:

Thanks
    282
    Follows
    0
    Following
    0
    Sushy: Thank you! Glad you see improvement!

Today's stuff is a bit different from the usual sketches - I found a book called "composition" by Arthur Wesley Dow, he has some nice exercises in there. If nothing else, it might at least help getting a steadier hand!
    Most of them are just copies, creating own designs will come later. I don't own a japanese brush and ink set, so I used my brush pen.
    Name:  sketchdump41_ca1.jpg
Views: 423
Size:  323.7 KB

Color practices about 30 minutes each, landscape ref is from terragalleria.com.
    Name:  landsc1.jpg
Views: 411
Size:  152.2 KB
    Name:  landsc2.jpg
Views: 410
Size:  204.7 KB
    Name:  landsc3.jpg
Views: 400
Size:  116.7 KB
    Name:  still20.jpg
Views: 407
Size:  135.9 KB