Art: warrior orc

Join 500,000+ Artists

Its' free and it takes less than 10 seconds!

Join the #1 Art Workshop - LevelUpJoin Premium Art Workshop

Results 1 to 8 of 8

Thread: warrior orc

  1. #1
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    UK
    Posts
    302
    Thanks
    0
    Thanked 5 Times in 1 Post
    Follows
    0
    Following
    0

    warrior orc

    hey everyone thought id try my hand on some cliche type fantasy painting just for fun. C&C welcome.

    warrior orc

    CRAP!
    Reply With Quote Reply With Quote  


  2. Hide this ad by registering as a member
  3. #2
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    The Netherlands
    Posts
    174
    Thanks
    2
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Follows
    0
    Following
    0
    First of all. I like it. The coloring is good.

    But...

    This doesn't look like an orc to me. Could be just me.

    One other minor thing... his right ear (I assume they are ears) seems to be a little long.

    Reply With Quote Reply With Quote  

  4. #3
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    UK
    Posts
    302
    Thanks
    0
    Thanked 5 Times in 1 Post
    Follows
    0
    Following
    0
    glad you like it. I guess it might not be the stereotypical orc we all know. but my definition of orc is somebody green and ugly. and with pointy ears. Oh, and yeah i guess the ear is a bit long in comparison to the otherone. Thanks for the tip!

    CRAP!
    Reply With Quote Reply With Quote  

  5. #4
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    Sarasota, FL
    Posts
    3,224
    Thanks
    0
    Thanked 17 Times in 9 Posts
    Follows
    0
    Following
    0

    Thumbs up

    I dunno but theres somthing that sorta bothers me, his left ear (our right) it seems to continue accross his face i assume its meant to be a shadow but i you look at where the light manages to reach, for instance along his leg and stuff i think the shadow shouldnt be there but the ear should infact be fully in the light. Might just be me though.

    I really like the colouring especially on the high detail of his arm muscles and the engravings in his armour.

    I could launch into a long rant about what is and what isnt an orc, but I will refrain cause I think its happend before and nobody can ever really agree.

    I really like it though, also the way the sky and background sorta have a ruff feel to them. You capture the effect of poor visibility really well.

    -Rook

    Reply With Quote Reply With Quote  

  6. #5
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Lancaster, PA
    Posts
    185
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Follows
    0
    Following
    0
    His ears don't look lined up properly...looks promising though, please finish!

    Reply With Quote Reply With Quote  

  7. #6
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    Illinois
    Posts
    443
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Follows
    0
    Following
    0
    Orcs are usaly pretty beefy, imo. Seems like more of a goblin than an orc.

    Don't just practice. Also Practice the right things, the right way.
    Reply With Quote Reply With Quote  

  8. #7
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    UK
    Posts
    302
    Thanks
    0
    Thanked 5 Times in 1 Post
    Follows
    0
    Following
    0
    haha i knew someone would get upset Ok so lets go for "green creature with pointy ears" instead.

    CRAP!
    Reply With Quote Reply With Quote  

  9. #8
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Savannah, GA
    Posts
    197
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Follows
    0
    Following
    0
    people are way too stuck on what everyone else says a made-up critter should look like! Keep the open minded approach, its what creativity runs best on.

    i like what youre doing with the partial sillouette, and your rendering looks good to me. You gotta be careful of where anatomy goes though. the elbow and the shoulder on the left arm are outta whack...so's the scale. Its easy to get lost in the rendering and end up with screwy proportions (i do that all the time =P)

    But other than that...keep at it. If you keep using the light as well as you are you could create a really nice effect.

    cheers,
    -W

    "The sky was the color of television, tuned to a dead channel" -- William Gibson
    Reply With Quote Reply With Quote  

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Register

Developed Actively by vBSocial.com
The Art Department
SpringOfSea's Sketchbook