Search Results - ConceptArt.org | Art Sketchbooks, Wacom, and Art Forum

Join 500,000+ Artists

Its' free and it takes less than 10 seconds!

Join the #1 Art Workshop - LevelUpJoin Premium Art Workshop

Search:

Type: Posts; User: Dan1989; Keyword(s):

Page 1 of 26 1 2 3 4

Search: Search took 0.06 seconds.

  1. Replies
    768
    Views
    68,548

    SketchBook: Hey pixel, nice job on the thunderdome piece, the...

    Hey pixel, nice job on the thunderdome piece, the landscape you painted outside your window would be great if you carried it further, nice colors in the sky. Just as a suggestion, try doing a more...
  2. SketchBook: Seriously nice environments! I gotta buy some of...

    Seriously nice environments! I gotta buy some of those gnomon dvds, that's what your thread reminds me of... I really dig the composition and brushwork on the painting with the floating city, good...
  3. Replies
    1,307
    Views
    206,527

    SketchBook: Cool stuff, I'm really enjoying the life drawings...

    Cool stuff, I'm really enjoying the life drawings and watercolors, I missed looking at your sketchbook :dur: The only crit I can think of is that there doesn't seem to be much value modelling in the...
  4. Replies
    19
    Views
    3,610

    SketchBook: Jeez I gotta update more often... comments =...

    Jeez I gotta update more often... comments = appreciated! Must... get out of... comfort zone... I'm starting to do thumbnails alot lately, just to have fun working out designs and not worry about...
  5. Replies
    19
    Views
    3,610

    SketchBook: Thanks for the replies, I gotta go check out what...

    Thanks for the replies, I gotta go check out what kind of work you guys have been doing... so much to catch up on. Here's a little update. I gotta get back to doing some concept work and try to do...
  6. Replies
    19
    Views
    3,610

    SketchBook: >>Breaking bad habits

    Damn it sure has been awhile since I posted. I had an urge to make a new sketchbook, I need a place to get feedback and just play around, which I haven't done at all lately. I also want to get more...
  7. SketchBook: I just thought I would stop by and say that I'm...

    I just thought I would stop by and say that I'm ending this sketchbook, sorry folks! I've been needing a break, and it's not worth doing if just becomes a chore, I need time to think about what I...
  8. Replies
    1,307
    Views
    206,527

    SketchBook: Look at all this crazy stuff I've been missing!...

    Look at all this crazy stuff I've been missing! Everything just looks great, I never have anything worth saying :x The oil sp look great by the way!
  9. SketchBook: I apologize for not commenting in anyone's...

    I apologize for not commenting in anyone's sketchbooks or posting, I've been busy and have had to choose between drawing or posting, and I've chosen the former. I have lost direction in this...
  10. Replies
    157
    Views
    89,150

    I've been working on this bargue for about 13-14...

    I've been working on this bargue for about 13-14 hours and I feel like I got way off track trying to do elaborate shading and such too early, I messed up alot of my drawing and at this point I'm just...
  11. SketchBook: Ugh, I just wrote a lengthy reply and lost it...

    Ugh, I just wrote a lengthy reply and lost it because I wan't logged in :$ Stuff, I'll try to write meandering comments tomorrow.
    http://img519.imageshack.us/img519/5241/bargue25ni.jpg...
  12. SketchBook: Pixel: That's great advice, pretty basic but it...

    Pixel: That's great advice, pretty basic but it sounds like something I need to do, I'll try it out!
    GreenSock:Hmm too late to change the bg now, thanks though
    Interceptor:Thanks, I'd love to go to...
  13. Replies
    180
    Views
    15,875

    Here's my effort, sorry for being such a late...

    Here's my effort, sorry for being such a late entry! :yayca:
    http://img88.imageshack.us/my.php?image=dog13rv.jpg
  14. Replies
    1,307
    Views
    206,527

    SketchBook: Great stuff, I like the first sketch in the last...

    Great stuff, I like the first sketch in the last batch, it would look great with a more interesting body. I don't like to tell people how to study, but I think some a few academic studies now and...
  15. Replies
    389
    Views
    45,418

    SketchBook: Great study of such a beautiful drawing! You can...

    Great study of such a beautiful drawing! You can learn so much from Mr. Hale's book, for instance, that most master drawings have few (if any) concave contours, I've never read about things like...
  16. SketchBook: SirGreenSock:I really want to thank you for the...

    SirGreenSock:I really want to thank you for the advice on my C.O.W. entry, very useful advice, I tried fixing the problems. Also I appreciate you pointing out the problems with the back on the...
  17. SketchBook: Profile:Thanks, as to your question, there's no...

    Profile:Thanks, as to your question, there's no secret, only practice, the only way you can learn to draw lines well is err... by drawing lines, over and over and over.
    SirGreenSock. Yep I'm so...
  18. SketchBook: SirGreenSock:And I appreciate the feedback =P ...

    SirGreenSock:And I appreciate the feedback =P

    here's a rough sketch for the C.O.W., I know I have a late start but I'll see what I can do.
    http://img212.imageshack.us/img212/7543/276gw.gif
    I...
  19. Replies
    885
    Views
    77,405

    SketchBook: Hey sorry I haven't checked you book in so long....

    Hey sorry I haven't checked you book in so long. The design stuff looks fun! I gotta agree with green sock that the lines could be clearer in the gestures. Good stuff though.
  20. SketchBook: Really love the cartoon-ish style in some of...

    Really love the cartoon-ish style in some of these. The features in some of the faces are misaligned. I really enjoy your style though, keep it up!
  21. Replies
    281
    Views
    28,869

    SketchBook: Really nice stuff, the painting are cool. The...

    Really nice stuff, the painting are cool. The only critique I can think is for the highlites on the people. They look way too white and plastic, They would probably look better if the value was put...
  22. Replies
    1,307
    Views
    206,527

    SketchBook: 24 hours on the one painting? Awesomeness....

    24 hours on the one painting? Awesomeness. Everything looks great, love the people from life!
  23. SketchBook: 2100: You're right, I need to do a finished...

    2100: You're right, I need to do a finished piece, I want to wait until after I'm done with this bargue drawing though, after that I'll do a long term digital painting or something like that, I...
  24. SketchBook: Here we go! Sometime soon I'll have to do a...

    Here we go! Sometime soon I'll have to do a better scan and show it next to the original for comparison.
    http://img138.imageshack.us/img138/8200/214uf.gif
    anatomy studies...
  25. SketchBook: PHATandy:Yep I really need to learn how to finish...

    PHATandy:Yep I really need to learn how to finish a piece, so I'm hoping this bargue drawing will help me learn.
    arghmisfit:Yeah I do need to find a balance even if it's weighted more to one side,...
Results 1 to 25 of 642
Page 1 of 26 1 2 3 4