View Full Version : Denmark, or Sweden or.... Scandinavian UNITE!
Studio Colrouphobia
September 1st, 2009, 12:26 AM
Bor i Norrköping så malmö är lite långt borta :( vi vill dock se bilder!!
Dandilion
September 3rd, 2009, 04:23 AM
Jag vill också se bevis! :D
Konstruktion
September 5th, 2009, 10:51 AM
Nån får ta med sig kamera då! Så ska ni få se hur trevligt vi har det
Spaggen
September 5th, 2009, 11:16 AM
Hallå allihopa, här har ni en svensk till! ;) Blev precis tipsad om denna tråd och måste säga att det skulle vara jävligt kul att träffas någon gång i framtiden. Bor dock på Gotland så det är ju en liten bit, och har fullt upp med studerandet förtillfället, men skicka gärna ett mail när ni bestämmer något inom en snar framtid! :)
Dandilion
September 6th, 2009, 11:08 AM
Så resten får gråååta av avund! ;D
DefiledVisions
September 6th, 2009, 06:13 PM
Arh! missade sketchmeet i malmö.. crap. Kör ni nu på tisdag igen? isåfall kommer jag gärna :)
MethodMan
September 7th, 2009, 02:46 AM
Klart som fava böner är äckliga ( det är dem, jag har prövat ). att det blir av på TISDAG! IGEN! kl 18:30 utanför BurgerKing, stortorget. Var där eller var ruta! Ser fram emot det. Det gör konstruktion med, men inte gunnarsson, ... han kommer ändå?
Yours Anton
Lingmerth
September 7th, 2009, 01:27 PM
Kommer försöka ta mig dit också, får se om man har tid. ;)
Konstruktion
September 7th, 2009, 03:26 PM
Härligt! Och Spaggen, hojta till när du är i Skåneland så du kan haka på
E: Och det gäller naturligtvis alla andra också
DefiledVisions
September 7th, 2009, 03:48 PM
kan förresten inte imorgon. Bjuden på en middag, next time.. damn
Spaggen
September 7th, 2009, 04:24 PM
Härligt! Och Spaggen, hojta till när du är i Skåneland så du kan haka på
E: Och det gäller naturligtvis alla andra också
Att jag skulle råka vara i Skåne någon gång är nog rätt osannolikt. Så det är nog bättre att vi planerar tid osv här först när det är aktuellt för min del, så att ni slipper ha en vilsen stockholmare hojtades på gatorna. ;)
Skulle ni kunna beskriva hur era mysiga, romantiska träffar går till? Och om ni kan slänga upp lite bilder vore det toppen. :)
Sofia Alexandra
September 13th, 2009, 03:52 PM
Är det någon här som har gått på IAA i Eksjö?
Konstruktion
September 15th, 2009, 04:02 AM
Ok, jag förväntar mig att ni som inte kunnat komma tidigare kommer idag!
Alcolix
September 16th, 2009, 02:56 AM
Är det någon här som har gått på IAA i Eksjö?
Går andra året just nu :)
Konstruktion
September 16th, 2009, 07:47 AM
NJUT HAHA
http://img269.imageshack.us/img269/8256/dsc01837i.jpg (http://img269.imageshack.us/i/dsc01837i.jpg/)
http://img225.imageshack.us/img225/6353/dsc01840w.jpg (http://img225.imageshack.us/i/dsc01840w.jpg/)
http://img190.imageshack.us/img190/255/dsc01838zw.jpg (http://img190.imageshack.us/i/dsc01838zw.jpg/)
http://img19.imageshack.us/img19/173/dsc01841cz.jpg (http://img19.imageshack.us/i/dsc01841cz.jpg/)
http://img225.imageshack.us/img225/8738/dsc01839n.jpg (http://img225.imageshack.us/i/dsc01839n.jpg/)
http://img225.imageshack.us/img225/2113/dsc01843.jpg (http://img225.imageshack.us/i/dsc01843.jpg/)
http://img16.imageshack.us/img16/9968/dsc01842jd.jpg (http://img16.imageshack.us/i/dsc01842jd.jpg/)
Sofia Alexandra
September 17th, 2009, 04:17 PM
Går andra året just nu :)Najs! Hur är det att gå där? Behöver man några förkunskaper inom t.ex. Photoshop och/eller datoranimering för att komma in?
Jag tänkte söka dit nästa år. :) De senaste två åren har jag gått på en serietecknarutbildning i Vingåker, och efter det sökte jag - och kom in på! - Joe Kubert School of Cartoon & Graphic Art i New Jersey, USA, men två veckor innan jag skulle åka kom jag på att jag behövde typ hundratusen spänn mer än vad jag hade för att allt skulle gå ihop. :[ (Hade på nåt sätt fått för mig att CSN skulle täcka allt, jo jo.)
Så det blev inget med det, och nu ska jag satsa på att gå nån utbildning här i Sverige, gärna IAA, men jag ska nog söka lite annat också, så man har större chans att ha något att göra även om man inte kommer in överallt.
Alcolix
September 18th, 2009, 06:11 AM
Najs! Hur är det att gå där? Behöver man några förkunskaper inom t.ex. Photoshop och/eller datoranimering för att komma in?
Jag tänkte söka dit nästa år. :) De senaste två åren har jag gått på en serietecknarutbildning i Vingåker, och efter det sökte jag - och kom in på! - Joe Kubert School of Cartoon & Graphic Art i New Jersey, USA, men två veckor innan jag skulle åka kom jag på att jag behövde typ hundratusen spänn mer än vad jag hade för att allt skulle gå ihop. :[ (Hade på nåt sätt fått för mig att CSN skulle täcka allt, jo jo.)
Så det blev inget med det, och nu ska jag satsa på att gå nån utbildning här i Sverige, gärna IAA, men jag ska nog söka lite annat också, så man har större chans att ha något att göra även om man inte kommer in överallt.
Utbildningen i sig kräver inga förkunskaper alls, men med den bakgrunden har du himla bra förutsättningar. Jag har haft en väldig fördel iom att jag tecknat mycket innan.
Men om det är mer 2D du är inriktad på, animation och illustration, så är det kanske inte rätt ställe.
IAA inriktar sig främst på tv och film, Digital Compositing-linjen jobbar i Nuke och After Effects. Och 3D-klassen, som jag går, sitter i Maya.
Vi har animationskurser på båda linjerna, men det är en mindre bit jämfört med resten.
Sofia Alexandra
September 18th, 2009, 02:36 PM
Det är 3D-klassen jag vill gå i, jag siktar mot att bli en kreaturkreatör nån gång i framtiden. :) (Är helt värdelös på att teckna icke-organiska saker som t.ex. bilar, men har relativt lätt för djur.)
kaktuzlime
September 19th, 2009, 02:50 PM
Niiice Konstruktion!! Men at work ;P BTW. Jag ser bättre ut i verkligheten ;)
Alcolix
September 20th, 2009, 08:00 AM
Det är 3D-klassen jag vill gå i, jag siktar mot att bli en kreaturkreatör nån gång i framtiden. :) (Är helt värdelös på att teckna icke-organiska saker som t.ex. bilar, men har relativt lätt för djur.)
Har du tittat på gScept? Jag gillar att göra creatures och så, men här har det varit mest visualiseringar och 3D som ska matchas in mot vad den andra klassen filmar, så det har inte fått bli några karaktärer i projekten för min del. Men däremot gjort sådant på sidan av.
GScept känns som en utbildning dom gör mer sådant på, du får kolla in den också :)
Sofia Alexandra
September 20th, 2009, 10:26 AM
Najs! Det hade jag inte ens hört talas om (google-fu fail). Lätt att man ska söka dit också. :)
Dandilion
September 20th, 2009, 09:15 PM
Konstruktion, fy fan vad sött! ;D
gunnarsson
September 21st, 2009, 07:30 AM
nu när alla vet hur förtrollande våra möten ter sig, kanske det är fler som får upp ögonen för detta monumentala under och vågar sig dit... hint hint defiledvisons hint .. :D
DefiledVisions
September 24th, 2009, 02:40 PM
Haha ja, det enda som hindrar mig är min lathet.. och mer än 1 timmes pendlande fram och tillbaka :( Men det verkar riktigt nice
Konstruktion
September 25th, 2009, 08:26 AM
Bah! Jag och gunnarsson pendlar en timme och tjugo minuter om dan - och sen ska vi hem också!! Men men, vi ses på tisdag!! Alla andra också
CGMonkey
September 26th, 2009, 04:06 AM
Har du tittat på gScept? Jag gillar att göra creatures och så, men här har det varit mest visualiseringar och 3D som ska matchas in mot vad den andra klassen filmar, så det har inte fått bli några karaktärer i projekten för min del. Men däremot gjort sådant på sidan av.
GScept känns som en utbildning dom gör mer sådant på, du får kolla in den också :)
Jag gick gscept i 3 år -- Bästa 3 åren i mitt liv. Bli inte skrämd att den ligger i Skellefteå, folken i Norrland är skåningar fast bak och fram.
Jag kommer gärna till sketchmeet i Malmö nästa gång jag är i Skåne.
Sebastard
September 29th, 2009, 01:48 PM
Gscept ska man försöka komma in på nu till 2010. Mycket träning framför mig tills dess...men men, man får väl helt enkelt hoppas ;). Någonstans vill jag studera :P
Dandilion
September 29th, 2009, 01:54 PM
Stora lyckokramar för er som ska söka skolor! -KRAAAM-
Sebastard
September 30th, 2009, 06:01 AM
Äh. Ser ganska bra ut oavsett vart man kommer in så länge man har den rätta attityden och man studerar hemma när man är vaken :P. Visst, vissa utbildningar ger nog bättre stöd och kompletterande kunskaper, men jag tror att man är "sin egen" bästa lärare/undervisare om man ligger i ordentligt och har referenser så det räcker ;). Jag vill åt CSN-pengar så jag kan sluta bekymra mig för AF :P.
Tack iaf, och lycka till själv!
timpaatkins
September 30th, 2009, 07:50 AM
Så när är nästa skånemeet nu då? Jag är i Båstad nu, så jag e på!
Konstruktion
October 1st, 2009, 04:33 PM
Vi kör på nu på tisdag som vanligt i Malmö!
widebranch
October 2nd, 2009, 08:46 AM
Hallå allesammans,
Micke heter jag, har precis flyttat till Köpenhamn från Stockholm! Försöker hanka mig fram som frilansillustratör efter ett par års jobb i Oslo, London och Stockholm som konceptare. Pluggade tre år på gsCEPT innan det.
Skulle vara intresserad av att komma över till Malmö på Tisdag, ni verkar ju ha det riktigt kul - och är grymt impad av allas trådar, sketchbooks m.m.! Har själv gått den bakvända vägen, först från 3D, sen till koncept och nu traditionella medier, och försöker hitta en sketchgroup :D
Vore intressant att höra hur det brukar gå till när ni ses!
Höres!
Konstruktion
October 2nd, 2009, 02:30 PM
Härligt! Tja, någon föreslår en pub och så går vi dit och sitter och tecknar. Ibland har vi tema, sist skickade vi runt teckningarna och gjorde gemensamma grejor. Grymt kul om vi blir fler i alla fall!
citrusfrukt
October 12th, 2009, 08:45 AM
Händer något runt Göteborg kanske?
Diphallia
October 12th, 2009, 01:26 PM
Jag åker dit ibland.
Inte så mycket mer!
Diphallia
October 12th, 2009, 01:26 PM
Jag åker dit ibland.
Inte så mycket mer än så som händer! Såvitt jag vet.
citrusfrukt
October 13th, 2009, 04:21 PM
Hmm, synd :/
Hade varit schysst ifall det fanns några som skulle vara sugna att tagga med på kroki och dylikt
citrusfrukt
October 13th, 2009, 04:22 PM
Hmm, synd :/
Hade varit schysst ifall det fanns några som skulle vara sugna att tagga med på kroki och dylikt
Diphallia
October 14th, 2009, 11:04 AM
Jo, men håll uppsikt på tråden så kanske det kommer någon.
citrusfrukt
October 14th, 2009, 04:33 PM
Will do
stelars
October 15th, 2009, 10:11 AM
Japp, eller tagga på kroki i Stockholm... Finns ju söndagar på söder, måndagar Gamla Stan, Lördagar, onsdagar... och tisdagar Kulturhuset.
Droppa förresten förbi S&F-bokhandeln i Gamla Stan i november för jag har utställning där då. Kommer sälja affischer och egen utgiven konstbok på ca 40-50 sidor.
Brukar försöka komma ihåg att kika in här men brukar glömma, så emaila gärna direkt på stelars@yahoo.com om det är nåt!
hejsålänge
Stefan Loå-Larsson
www.artdreams.net
Zaphod
December 7th, 2009, 05:34 PM
Hur ser aktiviteten ut i Göteborgstrakten nuförtiden? Jag skulle vija börja teckna kroki igen. Någon som vet något bra ställe?
tobbA
December 8th, 2009, 05:29 AM
Folkuniversitetet har öppen kroki varje torsdag klockan 1830. Och KV-konstskola på onsdagar samma tid, fast jag vet inte riktigt under vilka perioder de har det...
Finns även på Florence Academy så vitt jag vet fast där har jag aldrig varit.
Zaphod
December 8th, 2009, 08:27 AM
FAA är inte öppet för allmänheten längre vad jag vet. Jag var där när de hade öppen kroki, men de lade ner eftersom det inte kom så många och de skulle ha något annat den tiden. Kommer inte ihåg.
Jag kom ihåg att det var kroki på frivilligcentralen Oscar ett tag (Hagabion) men jag vet inte om det är kvar? Folkuniv. har jag varit på något tidigare år men det var dåliga modeller vad jag kan komma ihåg. :(
Någon som går på kroki just nu? Annars får det väl bli KV. Helst ser jag att det de kör lite längre poser.
Eeric
December 17th, 2009, 02:08 AM
Hallå, jag söker också lite aktivitet i Göteborg. Skulle vara grymt kul om det fanns någon kroki eller bara ett gäng som träffas och skissar ihop. Jag har noll koll på den delen av staden, jag känner bara folk inom jobbet.
Loathsome
December 30th, 2009, 10:09 AM
Ey, I'm Swedish :) I live in a pretty lonely place though, up north. But I'm going to move a half year from now :D
edit: lästa just sista sidan haha :D jag ska flytta till Gbg så ni får gärna ta kontakt med mig om ni har sketchgroup där. Joinar gärna!
loathie@hotmail.com
Dandilion
December 30th, 2009, 01:54 PM
Jag ska också flytta till Göteborg när jag är klar här. Om ett år kanske. Om allt går som planerat..
Kul å se att det händer så mycket på västkusten!
Hoppas att alla har haft en mysig jul och kommer få ett underbar 2010!
Kramar från Emelie! ^^
nim
January 4th, 2010, 09:52 AM
jag är på i gbg eller sthlm när som helst.
P E N Ricklund
January 9th, 2010, 06:03 AM
Kul att se lite aktivitet i den här tråden, och så många som är intresserade av att teckna i Göteborg.
Ni får bestämma en tid och plats så ska jag försöka hänga med och teckna lite.
Eeric, kul att se att du hittat hit. Hoppas du hade en bra jul och ny år.
Zaphod, nu får du dra i det, kanske det kan bli som när ni anordnade träffaen på hdk för några år sedan.
Segla tillbaka till hamn snart så vi kan få till nåt.
nim, kul att höra att du kan tänka dig att ta dig över till Göteborg och teckna lite. Lite goa linjer skulle sitta fint ;)
Loathsome, trevligt med fler medlemmar på concept art som kommer norr ifrån. Var är du ifrån?
Jag brukade ta mig ner till Stockholm för att få lite tecknande umgänge, långa resor men dom var värda det hela vägen.
Kör hårt nu!
nim
January 11th, 2010, 10:22 AM
på fredag är jag troligen i stockholm (annars möjligen göteborg (lol)). kan det vara nåt på g?
gunnarsson
January 13th, 2010, 06:34 AM
Vi kör på nu på tisdag som vanligt i Malmö! detta kan man läsa
nim
January 18th, 2010, 01:08 AM
min stockholmsresa är fortfarande oavbetad så en röst för stockholm inom de närmsta veckorna.
göteborg är alltid en stark eventualitet också om det vore så att andra styr upp nåt där.
EDIT: Jag bor i Östewgötwland så jag styr gärna upp nåt regelbundet i nån stad i nämnd socken! (Huvudsakligen Lkpg/Nkpg)
Benza
January 22nd, 2010, 04:05 AM
Ok, jag förväntar mig att ni som inte kunnat komma tidigare kommer idag!
Kör ni träff alla tisdagar??
När e nästa inplanerade träff i malmö?
Grymt sugen att hänga på, även om man inte e i nån elit klass.
Konstruktion
January 24th, 2010, 11:37 AM
Jajemän, nu på tisdag kör vi på som vanligt! 18.30 på Stortorget, utanför McDonalds. Eller Burger King kanske det är, vid det stora hjulet i alla fall.. sen beger vi oss vidare och tecknar
nim
February 1st, 2010, 11:48 AM
Jag är i stockholm 26:e t.o.m. 28:e februari, någon som är sugen på sketchmeet då?. Jag kommer sitta och rita på nåt cafe (vet ett fint med stort massivt runt träbord) hursomhelst :)
Loathsome
February 16th, 2010, 11:41 AM
Kul att se lite aktivitet i den här tråden, och så Loathsome, trevligt med fler medlemmar på concept art som kommer norr ifrån. Var är du ifrån?
Jag brukade ta mig ner till Stockholm för att få lite tecknande umgänge, långa resor men dom var värda det hela vägen.
Sorry, har inte tänk på att kolla tråden :P
Jag kommer från haparanda, vääldigt långt norrut. Flyttar till gbg till hösten, det är något jag ser framemot. Och att det finns så många konstnärer i Sverige gör mig glad.. har aldrig någonsin trott att det var så många :)
P E N Ricklund
February 17th, 2010, 01:24 AM
So how many would be intrested in meeting up the 20th or 21st of march in Gothenburg?
Making some new connections and drawing and designing at the natural historical museum.
timpaatkins
February 17th, 2010, 08:46 AM
Jag kanske dyker upp!
P E N Ricklund
February 18th, 2010, 01:37 AM
Klart, Tim är alltid på :)
Jag hoppas fler är intresserade av att hänga med och teckna tillsammans, finns en hel del här runt göteborg.
P E N Ricklund
March 3rd, 2010, 01:07 AM
Zaphod, Eeric, Diphallia, Citrusfrukt, theo.
Ni bor i Göteborg så ni dyker väl upp?
Träffade tim i fredags, och han är på.
nim
March 4th, 2010, 12:44 AM
jag ska till göteborg snart (lägger en edit när jag vet när), men jag kan nog vara med 20/21 mars också! :)
P E N Ricklund
March 4th, 2010, 01:29 AM
ser fram emot att få byta några linjer med dig nim.
Zaphod
March 5th, 2010, 04:37 PM
Tjena, om det är på en helg så kan jag nog allt dyka upp. Jag befinner mig ju i krokarna... Per-Elof, du har ju mitt nummer. :)
I övrigt har jag övergett Conceptart.org eftersom jag tycker att det är för mycket brus i förhållande till coola saker. Känns som CA.org har växt ur sina kläder flera ggr om... :)
Ni kan följa/kontakta mig på http://magnusart. istället.
DefiledVisions
March 8th, 2010, 07:13 AM
Åh Nim ska du dit? :D Jag ska se om jag kan ta mig till Göteborg, vore kul att få träffa er!
P E N Ricklund
March 8th, 2010, 09:47 AM
Seems like the 20th is the best day for most people. So the 20th it is.
Hope as many as possible is coming.
Also there's a michelangelo, da vinci, raphael exhibition opening here in Gothenburg the 20th of march. See if I can find out more about it.
citrusfrukt
March 8th, 2010, 07:36 PM
Jag dyker självklart upp om det blir något, sjukt taggat.
P E N Ricklund
March 11th, 2010, 10:24 AM
Ok, found the website for the da vinci, michelangelo and raphael exhibition.
http://www.and-there-was-light.com/
Spaggen
March 13th, 2010, 05:09 AM
Måste säga att det vore jävligt skoj att träffa alla och teckna, speciellt nu när man lider av en jobbig kreativ block. Men allt hänger på ekonomin, lite tight just nu. Men det kan nog ordna sig på något sätt. :)
Olof
March 13th, 2010, 11:09 AM
Hey people
I just moved to gothenburg for my internship, is there any people around that would like to gather for some drawing and a beer perhaps?
edit, såg att ni skulle mötas den 20/21.. otur!
Jag åker tillbaka till stockholm över den helgen, finns det folk som fortfarande rör sig häromkring nån annan helg tro?
.olof
P E N Ricklund
March 15th, 2010, 01:53 AM
Hej MorteM, jag finns i Göteborg. Kul att höra att du flyttar hit.
Vad har du internship?
Spaggen, kul att höra, hoppas det löser sig med ekonomin :)
Kul Låter som om vi blir ett gäng.
nim
March 15th, 2010, 02:20 AM
20/21:a känns spikat! ska bli kul att ses, Defiled! :)
Dile_
March 15th, 2010, 02:32 PM
lalala jag kmr oxå :D <33333333333333
P E N Ricklund
March 16th, 2010, 01:56 AM
Looking forward to get everyone together on saturday,
the 20th, 12:00, at the natural historical museum.
Konstruktion
March 16th, 2010, 09:30 AM
Möte i Malmö ikväll också. Kommer personligen inte hinna, men siktar på det nästa vecka.
Southern Bell
March 17th, 2010, 03:22 AM
Hey Pencilator! I'll be going, looking forward to it!
DefiledVisions
March 17th, 2010, 10:07 AM
Dile_ ohhhhh awesome!
Southern Bell, cool!
..shit this is gonna be epic :D
DefiledVisions
March 17th, 2010, 10:07 AM
Dile_ ohhhhh awesome!
Southern Bell, cool!
..shit this is gonna be epic :D
Spaggen
March 17th, 2010, 02:21 PM
Jag måste tyvärr dra mig ur pga av ekonomin. :( MEN! Efter löningen hänger jag gärna med oavsett var och när i princip. Så jag håller tummarna för att det blir en träff inom en snar framtid.
Hoppas att ni får det riktigt bra i helgen!
nim
March 18th, 2010, 02:17 PM
sounds like it'll be epic indeed! and I'm hip for any activities all saturday through as I'll be going to Gbg solely for this \:U/ should the sketchmeet be a lunch-time thing only (I guess it may be merry and long though? :))
P E N Ricklund
March 19th, 2010, 02:02 AM
Spaggen: Soory to hear that your not coming, next time.
Nim: The whole days it is, just felt that 12 was a good time to get started. Let's play it by ear with the activities. I just want to draw :)
First dance is on me.
Looking forward to see you all tomorrow. Let's get this thing started already.
DefiledVisions
March 19th, 2010, 06:24 AM
I'll arrive in Göteborg central station around 11 am. Then I just have to check in at where I'm staying for the night and then its on! ;)
P E N Ricklund
March 19th, 2010, 11:15 AM
Cool, give me a call if you have trouble finding your way to the naturalhistorical museum.
See you tomorrow then.
Eeric
March 19th, 2010, 04:56 PM
Ugh, glömde skriva här fram tills nu... jag jobbar i helgen. Annars hade jag lätt varit på. Vore kul att träffa alla
P E N Ricklund
March 22nd, 2010, 02:24 AM
Thanks for a fun weekend drawing. It was nice meeting you all, this won't be the last time we do this.
nim
March 22nd, 2010, 02:45 AM
Cheers for a great meet :) (what happened with you, Dile_?)
DefiledVisions
March 22nd, 2010, 06:52 AM
Cheers! it was a great weekend! looooots of fun!
P E N Ricklund
March 23rd, 2010, 09:12 AM
Hi guys, I just wanted to give you a pointer to a course in Ecorché the Florence Academy of Art is holding this summer in Göteborg.
Over at the fine art section.
http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?p=2684046#post2684046
Olof
March 27th, 2010, 02:25 PM
Pencilator: Jobbar på muskedunder, flashspelsföretag!
hur lever livet? pluggar du på florence eller vad görs?
Jag ser fram emot en till rita/muséedejt om nån e sugen!
Känner inte mycket folk här nere i krokarna :)
.hugs
tobbA
March 28th, 2010, 11:09 AM
Jaa. Om det blir några fler träffar så är jag gärna på också :)
P E N Ricklund
March 30th, 2010, 04:39 AM
Olof: Allt är bra med mig, jupp, fortfarande kvar på FAA.
Vi är troligen ett gäng som tittar förbi Gothcon på lördag, som om du har lust att möta upp där och teckna lite fulingar så är jag på :)
Olof
April 2nd, 2010, 11:32 AM
Pencilator: Alright, nice!
Jag blev kvar i götet nu i helgen så jag kanske kikar förbi. Hörde med en till gammal ca-snubbe som också skulle dit. Vart hittar man tecknarfolket där? Byta nummer eller nåt?
.olof
timpaatkins
April 22nd, 2010, 07:12 AM
Tjena allihopa! Jag e på väg ner till Malmö nästa vecka, och eventuellt Göteborg Valborg, kommer att pleine aira så om nån vill hänga på mig och en polare så är ni varmt välkomna, det lär blir Klippträdgården i botaniska i Götet.
I övrigt ska jag sälja min Wacom A5 wide, den är väl 2 år gammal, i princip aldrig använd (därav säljandet), fullt fungerande, köptes i Usa, har ej kartong kvar, mus, penna och nibbarna har jag. Följande skavanker finns; ett litet hack på ritplasten som kan ersättas, och en spricka i övre plastlagret, påverkar ingenting, endast skönhetsskavank.'
Säljer det för 2 papp, ej prutbart! Lemme know, så tar jag med det på min lilla resa! Plockar med mig en skiva med nya drivrutiner också, så kan ni testa den på plats om ni har med laptop. Eller så plockar jag kanske med min laptop!
Dandilion
April 22nd, 2010, 11:40 AM
Ett litet tips till er som befinner er i Stockholmsområdet!
Årets Small Press Expo går av stapeln nu i helgen, dvs 23-25 april. Dagar med fest, paneldiskussioner och fanzine-marknad! Årets tema är bland annat äventyrsserier.
http://www.kulturhuset.stockholm.se/default.asp?id=3191&refid=31606&ptid=
Jag kommer att finnas där lördag-söndag för att sälja fanzine och prints för serieföreningen Comic Royales räkning. Kom gärna om du har vägarna förbi!
Mvh
Emelie
Jager
June 28th, 2010, 06:06 PM
Hej lever denna tråd? Tänkte kolla läget om det finns intresse för en tecknarträff i Stockholms området i sommar? Träffas och skissa någon kväll, de vore jättekul om vi blir några stycken!
JanJager
June 30th, 2010, 04:04 PM
Jag är med.
Nikoh
July 4th, 2010, 05:27 PM
Jag e lätt på! Nu när det e så fint väder så kan man ju ta det ute också
-med en bärs? :)
archipelago
July 5th, 2010, 06:42 AM
Hej allihopa!
Jag har organiserat en sketchmeet i Stockholm 10e juli på waldermarsudde.
Vi träffas vid busshållplatsen 14:30 och efter att vi har ritat så åker vi till Trädgården under skanstull bron!
här är facebook eventet: http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=132245633470168&ref=ts
kom gärna!
Jager
July 5th, 2010, 04:28 PM
kul att ni är på Janne och Niklas!
sketchmeett på waldermarsudde låter super! jag kommer gärna :)
JanJager
July 5th, 2010, 07:48 PM
Låter jättekul med sketchmeett. Tyvärr kan jag nog inte komma 10e
JanJager
July 6th, 2010, 12:17 PM
Nya planer
Kan nog komma.
Nikoh
July 6th, 2010, 08:02 PM
10:e, dåligt datum för mig, damit.
aja hakar nästa istället
DefiledVisions
July 7th, 2010, 11:15 AM
dam' skåne needs some action too :P hade gärna varit på om jag haft pengar och inte bodde ett par 100 km därifrån :(
Konstruktion
August 3rd, 2010, 09:39 AM
Nu börjar det hända grejor! I Skåne alltså.
DefiledVisions
August 5th, 2010, 11:09 AM
Sweeet! Jag ska iväg om 10 dagar, what's going down?
Konstruktion
August 10th, 2010, 05:04 AM
Lite svårt att få tag på folk och så, men folket ifråga verkar ju pepp så. Nästa vecka någon gång kanske?
DefiledVisions
August 10th, 2010, 05:41 AM
Ahh damn. Kan tyvärr inte nästa vecka. Åker iväg på måndag :( hade varit kul om det gick någon gång den här veckan, om inte annat så dyker jag upp någon gång i framtiden (typ jul:P)
Konstruktion
August 10th, 2010, 12:43 PM
Fanken, kan inte denna och folk är borta. Hm.. tråkigt. Men all right, stort CA-möte i skåne kring jul då!
DefiledVisions
December 28th, 2010, 05:30 PM
Hey guys, tänkte återuppliva denna tråden. Dansker, i må undskylde, men jag kommer till at skrive på svensk, jag håber det aligevel går att forstå ;)
Jag och Konstruktion saknade folk i Malmö idag.. så...
Sketchmeet i Malmö!! Tisdag nästa vecka - Januari 4!! - cya there! PM'a mig eller Konstruktion för mer info, hoppas så många som möjligt kan komma!
Genius_Malignus
December 28th, 2010, 09:03 PM
Hey alla och takk för invitationen (ursäckta mit crappy Svenska - jag prätar det ok men ritar inte so bra)
Jag er ok med d.4/1 - hva tid?
DefiledVisions
December 29th, 2010, 05:12 AM
Hey alla och takk för invitationen (ursäckta mit crappy Svenska - jag prätar det ok men ritar inte so bra)
Jag er ok med d.4/1 - hva tid?
Cool! brukar samlas framför burger king på stortorget halv 7, 18.30, och sen gå vidare till en pub. Om du vill kan jag möta upp dig på centralstationen. Hoppas att det inte blir för stora problem med tåg och sånt och hoppas vi ses nästa vecka :D
Konstruktion
January 2nd, 2011, 12:06 PM
Tja, jag har fått förhinder på tisdag, och åker tillbaka till Florens på torsdag så jag hinner nog inte med mötet. Finns en möjlighet att jag hinner, hör av mig i sådana fall!
Lumisade
January 2nd, 2011, 12:24 PM
Can Finland unite as well? :) Men jag talar inte svenska.. =(
Genius_Malignus
January 3rd, 2011, 02:10 AM
Jag er på. Har sendt PM.
DefiledVisions
January 3rd, 2011, 06:07 AM
Can Finland unite as well? :) Men jag talar inte svenska.. =(
Yeah sure! if you're in Malmö, would be awesome. We meet around 18.30 outside of burgerking at stortorget :)
Jag er på. Har sendt PM.
Nice!
Wr00m
February 8th, 2011, 04:15 PM
Händer något i Malmö framöver så hakar jag gärna på! :]
DefiledVisions
February 16th, 2011, 03:45 AM
Händer något i Malmö framöver så hakar jag gärna på! :]
Jag med! :D har lov f.o.m fredag och åker hem över lovet. Är det sketchmeet på tisdag som vanligt?
Wasker
February 16th, 2011, 04:36 PM
Är det sketchmeet på tisdag som vanligt?
Helt klart! Var på stortorget vid BK nånstanstans runt halvsju på tisdagar så brukar vi träffas där sen går vi oftast till nån pub eller cafe och ritar lite :)
DefiledVisions
February 17th, 2011, 02:17 PM
Helt klart! Var på stortorget vid BK nånstanstans runt halvsju på tisdagar så brukar vi träffas där sen går vi oftast till nån pub eller cafe och ritar lite :)
Sweeeet! Då ses vi då! :)
Wr00m
February 17th, 2011, 04:23 PM
Fan va gött. Kör man väl en våldgästning på det.
Wr00m
February 23rd, 2011, 02:15 PM
Missade igår! Hur ofta håller ni på? får nog göra ett nytt försök under påsklovet.
viga
March 4th, 2011, 08:17 AM
Hej alla!
Jag tänkte ta upp tecknandet efter att ha lurkat hår i några år. Om ni fortfarande kör på era träffar kan man hänga på? Hade varit sjukt fint.
DefiledVisions
March 28th, 2011, 06:27 AM
Tja, kör malmö sketchteamet på som vanligt i April? kommer vara i skåne en vecka under påsklovet och ser frammemot att få vässa pennan med er ännu en gång :D
Incinerated
March 28th, 2011, 07:02 AM
kan være jeg kan komme hvis i kan klare en dansker :D.
maybe I can show up depending on school and if im welcome :)?
DefiledVisions
March 31st, 2011, 11:51 AM
kan være jeg kan komme hvis i kan klare en dansker .
maybe I can show up depending on school and if im welcome ?
Sure! The more the merrier I guess! I think there will be sketchmeets as usual.. I'll be able to come Tuesday, April 18th :) (easter holidays)
p.s Jeg ka godt snakke dansk mer er ikke serlig go til at skrive det :P
Whyatt Thrash
April 5th, 2011, 04:41 PM
Hade helt glömt bort den här tråden... Vore nice o skissa i stockholm nån dag!
TheDistance
May 23rd, 2011, 01:21 PM
Hej alla skandinavier! Jag är svensk. Hej hej! :D
FrozZT
June 5th, 2011, 07:18 PM
Flyttar upp till Sthlm i veckan. Finns det någon befintlig skissgrupp att hänga med? Annars tänker jag försöka styra upp nåt! Tipsa gärna om ni redan har igång nåt eller anmäl intresse för deltagande! :)
nim
June 5th, 2011, 08:53 PM
flyttar utanför Järna i höst. då är jag på på helger! :)
Agoliversen
June 21st, 2011, 01:22 PM
FrozZT: Just tell me when you want to go out and do some sketching in Stockholm and I'll join:)
I'm almost out of drawing paper and stuff though, you have to show me where I can find an art supply shop around here:o
nim
July 20th, 2011, 09:03 PM
me and abee are discussing a sketchmeet in stockholm in about a month or so. neither sure of any date we'd be going seemingly but around in a few weeks or a month:ish. who might come? :)
EDIT: I'd preferably do it at a buffet restaurant or cafe like Hermans (http://gastrogate.com/restaurang/hermans). they have good rife and big and sturdy tables that'll take 8-10 or so people per table without squeezing. a bit expensive (albeit sublime) buffet though. like 200SEK. afterwards I'd love to go to a pub like O'Connels (http://www.oconnells.se/index.shtml) for those wanting to round the evening off with a few pints :)
EDIT: sitting at a cafe though even with the suggested Hermans which has lots of tables and seldomly totally full (since they do have an indoor and outdoor section (but we'd want indoor if there's wind right?) we might want to scout or someone suggest a place where there are tables and chairs where you can sit for a long time without people waiting to be seated with their food cause Hermans can be spacious at times and crowded at times. last sketchmeet I was at P.E.N. managed in gothenburg and we wen't to the [Nature Historical] Museum where there were tables and chairs where nobody thought of us as squatters. something like that perhaps. I'm not from Stockholm so...
EDIT: don't want to make a reply after every reply so here:
Jager: awesome! vore skitcoolt att se dig jobba (och smyga förbi och rita dit mustascher) ;)
DefiledVisions: ah härligt att du tar dig hela vägen upp :) ska försöka övertala Dile_ nu och Jove och FrozZT. hjälp till å bjud in alla andra ni känner som vill med, conceptart.org-snubbar eller ej :)
Theodora_romania: noted. will keep that in mind. it might be past start of fall semester for people who would join were it not for that but unless that's the case you're the first to suggest a more specific date and that's good! :)
about sitting at a museum. the one in Gbg we visited when I was there with Pencilator and others it was neat to sit at a table with all of these stuffed animals around you for a life-drawing/reffing session. it was a good idea I must say. also some place like a seatable fashion gallery/exhibition could make for an interesting addition to the value of the meet appart from just having fun together and drawing from head.
Jager
July 20th, 2011, 09:12 PM
låter superkul, jag kommer gärna :)
DefiledVisions
July 22nd, 2011, 09:46 AM
me2! efter spontanresan till GBG förra året är jag lätt på Sthlm också :P Jager, vore kul att stöta på både dig och din bror där också!
Theodora_romania
July 22nd, 2011, 06:37 PM
hello there! I don t mind coming!!! but will be nice if we can do it after 26 of august when i will come back from Romania : )
I think there will be a lot of peeps.. or mayeb not but still it will be nice to still meet someone!
Again! Hope i will see some of you guys : )
tobzArt
July 23rd, 2011, 05:44 PM
sku va ballt o hänga på ! bor i växjö men får se om jag tar mig dit ändå. får just inte missa detta egentligen ;)
gerezon
July 31st, 2011, 02:40 PM
Låter skitskoj, jag är gärna med!
Konstruktion
August 6th, 2011, 09:07 AM
Jag är på om jag fått pengar när det blir av.
JanJager
August 6th, 2011, 09:59 AM
Låter jättekul med sketchmeet.
Spaggen
August 13th, 2011, 08:00 AM
Om det blir i Stockholm är jag garanterat på! Vore riktigt skoj. :D
nim
August 14th, 2011, 10:02 AM
http://www.facebook.com/groups/259002484117242/
^där allt diskuteras för närvarande!
timpaatkins
August 14th, 2011, 05:39 PM
jag är på, åker upp til sthlm och stannar en månad den 5 oktober, innan dess är jag lite i malmö. HAr du dragit tillbaka snart Johan?
nim
August 21st, 2011, 04:11 PM
ang. den i sthlm runt månadsskiftet:
verkar som man måste request:a att gå med i facebook-gruppen så var lite trögt men men.
ändrade till "closed" nu också då jag insåg att "open" innebar att det man post:ar i gruppen komer upp på alla ens vänners news feed x), var enda skillnaden tydligen. aja fixar RSVP snart då.
för nån som inte är med där så är det första eller kanske mer troligtvis andra helgen i september som verkar passa de som sagt ett pip :)
nim
August 24th, 2011, 12:56 PM
sketchmeet stockholm:
spikad helg! 3e och förslagsvis 4e September alltså Lördag och Söndag.
(weekend of 3rd and 4th of September)
facebook Event:
http://www.facebook.com/event.php?eid=240569149318804
RSVP!
DefiledVisions
August 29th, 2011, 10:53 AM
Det börjar närma sig! fett najs D:
nim
August 30th, 2011, 04:09 PM
jepp!! peppad! >:B ska fasta lite inför Hermans tror jag.. mMMmmmmmm... :9~~~
Konstruktion
September 3rd, 2011, 10:51 AM
jag är på, åker upp til sthlm och stannar en månad den 5 oktober, innan dess är jag lite i malmö. HAr du dragit tillbaka snart Johan?
Är i Skåne tills den 25:e, sen drar jag till Florens. Hade varit kul att köra på Stockholms-grejen men det funkar inte!
Ludic
February 3rd, 2012, 02:39 PM
Är det någe nytt på gång i Sthlm? ;)
DefiledVisions
February 11th, 2012, 08:30 AM
Flyttar upp till Stockholm imorgon. Är också på att dra ihop något. Har pratat med Snatti om sketchmeets, tydligen kör han någt regelbundet. Så något är allt hända! :)
nim
February 11th, 2012, 12:24 PM
Jag är där! (fast i england 22a till 3e men annars jag är där!)
DefiledVisions
February 13th, 2012, 12:33 PM
Sweet dude, så du är i sthlmstrakten as we speak? :D
nim
February 18th, 2012, 09:56 PM
hmm blev hemflyttning nu tyvärr, snabba vändningar, pallade inte att gå klart terminen i keramikverkstan men kan bli stockholm endå och åker gärna upp iaf. inget helgstrykande med en eller två polare kanske men det kallar ju för en planerad träff snart iaf :) FrozZT har väl blivit frilans igen nu va? men han bor kvar i sthlm väl? sen har vi ju Atelier Sthlm-gänget om dom har lust.
är du sugen på musee-runda å lite mer planerat... exv naturhistoriska(+cosmonova) eller nåt mer spontant?
hade det inte varit vinter hade man ju faktiskt varit sugen på lite parkskissande... träd och saker, träd och byggnader kanske. hmm hmm. men det är ju vinter som sagt :)
men men.. planen är att flytta upp till stockholmstrakten själv snart igen endå. kom ju in på FAA GBG men får nog besvika för är mer sugen på att gå Future Games i stockholm (2 år gamedev.. samma sak som jag gjort fast nu var det ett tag sen + KY så garanterad(?) praktik etc). Sablarns depositionsavgift för FAA annars hade man kunnat lämna det öppet tills sista sekund men vill inte slänga bort 6500 eller vad det var när jag är rätt säker på att jag inte är säker lol :/
men ska du bo i sthlm tills du börjar i Mölndal i höst då eller?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.